Köprülü krenlerde köprü üzerinde oluşan gerilme dağılımının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
VIII ÖZET Yüksek Lisans Tezi KÖPRÜLÜ KRENLERDE KÖPRÜ ÜZERİNDE OLUŞAN GERİLME DAĞILIMININ İNCELENMESİ Serdar MERCAN Cumhuriyet Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Makine Mühendisliği Anabilim Dalı Danışman : Yrd. Doç. Dr. M. Şemseddin ÇİMEN Krenlerin gövde yapısının gerilme ve deformasyon analizleri, basitleştirilmiş modeller kullanılarak klasik yöntemlerle yaklaşık olarak yapılabilmektedir. Ayrıntılı şekil ve kesit optimizasyonu çok zordur. Bulunan değerler yaklaşık olduğundan genellikle emniyet katsayıları, büyük tutulmakta ve sonuçta son derece büyük boyutlu, ağır ve ekonomik olmayan köprü tasarımları ortaya çıkmaktadır. Bu çalışmada, karmaşık bir geometriye sahip olan köprü üzerindeki gerilme dağılımını nümerik olarak inceleyebilmek için günümüzde yaygın bir şekilde kullanılan sonlu elemanlar yöntemi kullanmıştır. Daha sonra köprü üzerinde kritik noktalardaki gerilme değerleri deneysel olarak ölçülmüş ve nümerik sonuçlarla kıyaslanmıştır. Yapılan bu karşılaştırma ile elde edilen nümerik sonuçların doğru olduğu gösterilmiştir. Köprü üzerindeki gerilme dağılımı, nümerik yöntemler kullanılarak, klasik yöntemlere göre çok daha hızlı ve gerçeğe yakın olarak bulunabilmektedir. Buna bağlı olarak daha küçük boyutlu, düşük maliyetli, optimum tasarımların geliştirilmesi mümkündür. Bu çalışmada, köprü üzerindeki kritik noktalar belirlenmiş ve değişik konstrüksiyon ve yükleme durumları için bu noktalardaki gerilme değerleri nümerik olarak elde edilmiş ve bulunan sonuçlar grafikler halinde sunulmuştur. ANAHTAR KELİMELER : Kren / Köprülü Krenler / Transport Tekniği / Sonlu Elemanlar Metodu / Gerilme Dağılımı IX SUMMARY M.Sc. Thesis THE INVESTIGATION OF STRESS DISTRIBUTION FORMED ON THE BRIDGE AT BRIDGE CRANE Serdar MERCAN Cumhuriyet UNIVERSITY Grade School of Natural and Applied Sciences Department of Mechanical Engineering Supervisor : Dr. M. Şemseddin ÇlMEN The analysis of the crane body stress and deformation can be done approximately by using simple models and classical methods. The detailed body structure and optimization of the crosssection is very diffucult. Because of the approximate physical results, safety ratio usually takes higher value. As a result of this, bigger dimensional, heavier and non economical bridge crane is obtained. In the present study, finite element method was used to investigate numerically stress distribution on bridge that has complex geometry. Stress values on bridge's critical points are measured by experimentally and compared with numerical results. Comparison of the experimental and numerical results are very good and well comparable. The stress distribution on bridge can be calculated faster and more real by using numerical methods rather than classical methods. Therefore, it is possible to obtain compact, less cost, and optimum designs. In this work, firstly the critical points are selected on the bridge. Then, numerical stress values are obtained for different constructions and different loading cases. Finally, obtained results are presented as graphical form. KEY WORDS : Crane / Bridge with crane / Transportation Technics / Finite Element Method / Stress Distribution
Collections