Tarım traktörlerinde yüklemelerin bazı motor parametreleri üzerindeki etkilerinin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, traktörlerde yüklenmelere bağlı motor egzoz gazı sıcaklığı, soğutma suyu sıcaklığı, yakıt tüketimi ve özgül yakıt tüketimi parametrelerinin belirlenmesi ve aralarındaki ilişkilerin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç için ülkemizde yaygın kullanıma sahip üç farklı marka traktöre (Massey Ferguson 3085, New Holland TD85 ve John Deere 5625) atölye koşullarında bir Eddy Akım dinamometresi ile farklı kuyruk mili uygulamalarında (540, 540E, 750) kısmi yükler uygulanmıştır. Denemeler her bir traktör için ayrı ayrı yürütülmüş ve motor parametreleri uygulanan yüklerle eşzamanlı olarak ölçülmüştür. Tüm denemelerde egzoz gazı sıcaklığı değerleri 181.10-603.40 °C arasında, motor soğutma suyu sıcaklığı değerleri 63.20-83.40 °C arasında, yakıt tüketimi değerleri 3.15-15.68 L/h arasında ve özgül yakıt tüketimi değerleri ise 230.37-1112.79 g/kWh arasında değişmiştir. Araştırma bulguları, traktör kuyruk mili yük artışına bağlı olarak egzoz gazı sıcaklığı ve yakıt tüketimi parametrelerinde de belirgin artışların, özgül yakıt tüketiminde ise benzer oranlarda azalmaların olduğunu ortaya koymaktadır. Soğutma suyu sıcaklığı değerleri ise güç değişimine bağlı olarak çok küçük değişimler eğilimindedir. Varyans analizi sonuçlarına göre Traktör, kuyruk mili uygulaması ve kuyruk mili gücü faktörleri ve etkileşimlerinin tüm ölçüm parametreleri üzerindeki etkilerinin istatistiksel olarak önemli (P<0.01) olduğu saptanmıştır. Çalışmada üç kuyruk mili uygulamasının farklı motor çalışma parametrelerine sahip olmalarına karşın maksimum yüklenmelere kadar, birçok kuyruk milinden hareketli tarım makinası için birbirlerine alternatif olarak kullanılabileceği sonucuna varılmıştır. The objective of this study is to determine the load based engine exhaust temperature, cooling water temperature, fuel consumption and specific fuel consumption parameters and to examine the relationship between them. To this end, partial loads have been applied to three different tractor brands that are widely used in our country (Massey Ferguson 3085, New Holland TD85 and John Deere 5625) under workshop conditions at different PTO speeds (540, 540E, 750) by using an Eddy Current dynamometer. The trials have been carried out separately for each tractor and the engine parameters have been measured concurrently with the applied loads. In all trials the exhaust gas temperature has been found to be between 181.10-603.40 °C, the engine cooling water temperature between 63.20-83.40 °C, the fuel consumption between 3.15-15.68 L/h and the specific fuel consumption to be between 230.37-1112.79 g/kWh. According to the results of the research there is a distinct increase in the exhaust gas temperature and fuel consumption parameters due to the increase of PTO and there is a decrease with similar ratios in specific fuel consumption. Whereas cooling water temperature values tend to decrease very slightly due to power change. According to variance analysis results it has been determined that the PTO speed and PTO power factors and their interactions have statistically significant (P<0.01) effects on all the measured parameters. As a result of the study it has been concluded that even though the three PTO speeds have different engine operation parameters, they can be used as alternatives for each other for many PTO driven agricultural machines.
Collections