Dizel motorlarda yanma olayının incelenmesi ve optimizasyonu
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, bir dizel motorun optimal iş çevrimini elde etmek amacı ile yanma olayınıetkileyen faktörlerin iş çevrimine etkilerini ve motorun optimal çalışma değerlerinin belirlenmesiniiçermektedir. Bu amaçla motorun tek boyutlu matematiksel modeli hazırlandıktan sonra Basicprogramı yardımı ile yanma olayını etkileyen faktörlerden birini değiştirip, geri kalanları sabittutmak şartı ile bu faktörlerin iş çevrimine etkileri ortaya çıkarılmıştır. Ayrıca motorun optimumçalışma modellerinin belirlenmesi için yanma süresi ( z ? ), yanmada efektif merkezlerin göreliyoğunluğunun zamana göre değişim karakterini gösteren (m)'in, yanma hızının ( o w ), sıkıştırmaoranının n (?) , yanma etkinlik katsayısının (?) ve hava fazlalık katsayısının (?) yanma olayınaetkileri krank mili açısına ( ? ) bağlı olarak incelenmiştir Belirlenen optimum çalışma değerlerimotorun en uygun işletme koşulları olarak ortaya konulmuştur.ANAHTAR KELİMELER: Dizel motor, Yanma, İçten Yanmalı Motorlar In this study, in order to obtain optimal work cycle of a diesel engine, effects ofcombustion factors to work cycle are investigated. The study also contains determination ofoptimal operation values of engine. One dimensional model of combustion is used and solutionsare obtained by a basic code. The effects of combustion time ( z ? ), rate of relative density (m),compression ratio ( ? ), effective combustion coefficient ( ? ), air/fuel ratio ( ? ) and combustionvelocity ( o w ) versus krankshaft angle are investigated to obtain optimal operation models.Key Words: Diesel engine, Combustion, İnternal Combustion Engine
Collections