Otogar-Bağcılar-Olimpiyatköyü-Başakkonutları 4 metro hattında istasyon yapım yöntemlerinin maliyet açısından karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Demiryolu üzerine dünyada yaşanan teknolojik gelişmelere ülkemizde hızla ayak uydurmaktadır. Her alanda gelişmekte olan ülkemizde son yıllarda büyük ulaştırma yatırımları yapılmıştır ve halen de yapılmaya devam edilmektedir. Şöyle ki, ulusal demiryolu ağımıza her geçen gün yeni ana ve tali hatlar eklenmekte, yüksek hızlı demiryolu hatları inşa edilmekte, yeni kent içi raylı sistem hatları İstanbul, Ankara, İzmir gibi metropoller de insanımızın hizmetine sunulmakta, modern ve konforlu ulaşım sayesinde büyükşehirde yaşam zorluğu ve stres azalmakta, trafikte geçen zamandan dolayı maddi ve manevi kayıplar en aza indirilmektedir. Ayrıca Anadolu?muzun Eskişehir, Bursa, Samsun, Kayseri, Adana gibi ciddi bir potansiyele sahip büyükşehirleri de raylı sistem ağına sahip olan şehirler arasına isimlerini yazdırmaktadırlar. Yakın gelecekte bunları başkaca şehirlerimizin ve büyükşehirlerimizin izleyeceği muhakkaktır.Bu çalışmamızda Metro inşaatlarında istasyon yapısının imalat yöntemleri arasında maliyet analizi yapabilme, Aç-Kapa İnşaat yapım yönteminde dikkat edilmesi gereken hususlar, Kapa-Aç(Top-Down) inşaat yönteminde dikkat edilecek hususlar ele alınmaya çalışılmış , bu iki yöntemin birbirlerine göre durumları teknik yönden ve mali yönden incelenmiş olup sonuçları ilgili bölümlerde açıklanmıştır. Ülkemizde bu dönemde yoğun bir şekilde planlanması yapılan metro projelerinin planlama aşamasında istasyonların konumlandırılması, yapılırken kullanılabilecek inşaat yöntemlerinin birbirlerine göre avantaj ve dezavantajlarının bilinmesi önemlidir. Ülkemizde ilk olarak Ankara metrosunda Kızılay istasyonunda uygulanan Kapa-Aç(Top-Down) İnşaat yapım yöntemi Otogar-Bağcılar-Olimpiyatköyü-Başakkonutları-4 metro hattında 5 ayrı istasyonda uygulanmış olup Bağcılar İstasyonu 67 metrelik Diyafram Kolon boyu ile ülkemizde yapılan en derin kazılı istasyondur. Ayrıca İstanbul Metropolünde metro güzergahlarında yapılacak olan çalışmaların yoğun yerleşim ve trafik sirkülasyonu olan bölgelerde olması sebebiyle maksimum seviyede şehri etkileyecek olmasından dolayı Kapa-Aç (Top-Down) İnşaat yapım yönteminin bu anlamda ne kadar önemli olduğu aşikardır.Gerek mühendislik çalışmalarında ve gerekse ülkemizde bu zamana kadar yapılan metro çalışmalarında bu tarz inşaat yapım yönteminin çok fazla tercih edilmemesi bu yapım metodunun projelerde daha az kullanılmasına sebep olmuştur. Maliyet açısından diğer metotlara göre daha yüksek olmasına rağmen bu sistemin , imalat süresinin kısa, yoğun yerleşim bölgelerinde minimum zaman etkisi, diğer metotların uygulanamadığı zemin koşulları açılarından önemli bir yapım metodudur. Temennimiz odur ki, Metro projelerinde istasyon yapım metotları projelendirme anlamında her açıdan verimli olabilecek şekilde yapılması, mühendislik çözümlerinin Metropol şehrimize İmalatta minimum etki ve işletmede maksimum performans ile uygulanmasıdır.Bu çalışmanın, Metro hattı yapımında istasyonların yapım yöntemleri hakkında herkese faydalı olmasını dilerim. Our country rapidly adapts to technological improvements in the world. Huge transport investments were made in recent years in our developing country every field and still continue to be performed. Every day new primary and secondary lines are added to our network of national railway lines and new urban rail lines are dedicated to citizens in metropolitans like İstanbul, Ankara, İzmir. Stress and the difficulty of metropolitan life has been reduced with modern and comfortable transport.The last time, the moral and material losses due to traffic are minimized. Also thecities that have big potentials as Eskişehir, Bursa, Samsun, Kayseri, Adana are taking part in cities with rail network. In the near future other cities will follow them further with no doubt.In this study, analyzing cost between the manufacturing methods for the construction of the subway station structure, issues to be considered in conventional and top-down methods are tried to be explained. It is important to know the advantages and the disadvantages of available construction methods and also to locate the stations during the planning phase of metro projects. The top-down method, which is firstly used at Kızılay Station of Ankara Metro, has been also used at five station of Otogar-Bağcılar-Olimpiyatköyü-Başakkonutları-4 Metro line. And the bağcılar station ,with the 67 meters of diaphram walls, is the innermost excavated station with this method. Intensive trafic line of Istanbul, makes the top-down method so important for the cunstruction of metro stations due to providing partial closing traffic lanes. Although the top-down method is more cost-effective, the less construction time and application availablity while the convantional method is impossible makes this method preferable. We hope that less manufacturing effect-more operational benefit princible is used while the planning of underground lines. And i wish this study will be useful about metro stations construction to everybody..
Collections