Multicultural survey of m- banking acceptance between Iran and Turkey
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bazı ülkelerde henüz yeterince yaygınlaşmamış olsa da, yükselen teknolojilerden biri olan mobil bankacılık, mobil teknolojilerinin dünya çapındaki büyüme eğilimine paralel olarak yaygınlaşacaktır. Bu çalışma, İran ve Türkiye?deki Teknoloji Kabul Modeli (TAM) kullanımıyla mobil bankacılığa uyum sağlanmasında önemli etkileri olan faktörleri araştırmakta ve bu iki komşu ülkenin mobil bankacılığa uyum sağlamasını kıyaslamaktadır. Araştırma modeli aşağıdaki gibi dokuz değişkenden oluşmaktadır: Algılanan fayda, algılanan kullanım kolaylığı, güvenlik ve gizlilik, algılanan uyumluluk, güven, sosyal etki, kolaylaştırıcı şartlar, algılanan maliyet ve kaygı.Anket Farsça ve Türkçe?ye çevrilerek rastgele kişilere dağıtılmıştır. Her iki ülkeden de mobil bankacılık kullanımı ile ilgili müşteri görüşlerini içeren 278 geçerli yanıt toplanmıştır. Mobil bankacılıkta kullanılan ve yukarıda belirtilen dokuz faktör arasındaki etkin değişkenlerin belirlenmesinde Pearson Korelasyonu kullanılmıştır. Mobil bankacılık kullanımında negative etkiye sahip algılanan maliyet ve kaygı değişkenleri dışarıda tutulduğunda, diğer tüm değişkenlerin her iki ülkedeki müşteriler üzerinde belirgin pozitif bir etkisi bulunduğu sonucuna ulaşılmaktadır. Ölçme sıkıntısı nedeniyle güvenlik ve gizlilik faktörleri de çıkartılmıştır. Böylece, mobil bankacılık uygulamalarına uyum sağlamadaki en etkin faktörler sırasıyla İran için Algılanan fayda, Sosyal Etki ve Güven olurken Türkiye için Algılanan uyumluluk, Algılanan fayda, ve Algılanan kullanım kolaylığı olmuştur.Anahtar kelimeler: Mobil Bankacılık Bildirimi, Teknoloji Kabul Modeli, Pearson Korelasyon Katsayısı, algılanan fayda, algılanan kullanım kolaylığı, güvenlik ve gizlilik, algılanan uyumluluk, güven, sosyal Etki, kolaylaştırıcı şartlar, algılanan maliyet ve Kaygı. As Mobile technologies have a universal increasing tendency, mobile banking as an upward technology will follow the same process, though in some countries it is not popular enough. This study investigates the factors which have the most impact on accepting of M-banking by using Technology acceptance model (TAM) in Iran and Turkey and compares the acceptance of mobile banking among these two neighboring countries. The research model includes nine variables as follows: Perceived usefulness, perceived ease of use, security and privacy, perceived compatibility, Trust, Social influence, Facilitating conditions, perceived cost, and Anxiety.The questionnaire translated into Turkish and Persian and published between random people. We collected 278 valid responses from both nationalities which covers customers? opinion about using mobile banking. The Pearson correlation is conducted to determine influential variables on using mobile banking between nine above-mentioned factors. The result shows that excluding Perceived cost and anxiety which had a negative impact on mobile banking usage, all other variables had a significant positive influence on customers in both countries to accept mobile banking. Also Security and privacy are removed due to measurement issues. In addition, we found that the most significant factor in acceptance of mobile banking apps respectively related to Perceived usefulness, Social influence and Trust in Iran and Compatibility, Perceived usefulness and Perceived ease of use in Turkey.Keywords: Mobile Banking Acceptance, Technology Acceptance Model, Pearson Correlation Coefficient, Perceived usefulness, Perceived ease of use, Security and privacy, Compatibility, Trust, Social influence, Facilitating conditions, Perceived cost and Anxiety.
Collections