Raylı sistemlerin gelişimi ve kentiçi raylı ve lastik tekerlekli toplu taşıma sistemlerinin hizmet kalitesinin değerlendirilmesi:İstanbul örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İnsanlığın kentsel yaşantıya geçmesi birçok yeni olguları da beraberinde getirmiştir. Bir kentte yaşayan insanlar; gündüz ve gece boyunca ihtiyaçları için hareket halindedirler. Çalışma, alışveriş, eğlenme, dinlenme ve ziyaret gibi nedenlerle, bazı mesafelere gitmek zorunluluğu vardır; bu da hareketliliği doğurmaktadır. Uygarlığın en önemli gelişmelerinden biri olan hareketlilik, sosyal hayatı zenginleştirip kişilere geniş tecrübeler kazandırmıştır. Teknolojideki ilerleme; çalışma saatlerini kısaltmakta, geliri yükseltmekte ve gelirden daha büyük bir payın sosyal yaşantıya ayrılabilmesini sağlayarak seyahat aktivitesini de artırmaktadır.Böylece artan ulaşım isteği sonucu oluşan hareketliliğin de planlanması gereği ortaya çıkmıştır. Bu planlama çalışmalarının birçok girdileri, parametreleri ve etkenleri bulunmaktadır. Buna bağlı olarak çıktıları, oluşumları ve sonuçları da bulunmaktadır. Bu çalışmada; raylı sistemlerin oluşumu, tarihteki gelişimi, planlanması, planlanan ve hayata geçirilen hatların kullanıcılar tarafından çeşitli kategorilerdeki memnuniyetlerinin değerlendirilmesi ve lastik tekerlekli araçlarla hizmet kalitesi karşılaştırması yapılmıştır. Transition of humanity to modern urban life has brought about a large number of new phenomena. Inhabitants of modern cities are always on the move for their needs during the day and night. People do need to travel certain distances for reasons such as working, shopping, entertainment, recreation and visiting, which in turn leads to mobility.As one of the most prominent developments of civilization, mobility enriches the social life and provides the people with a wide range of experiences. Technological progress shortens the working hours, increases the income, and boosts the travel activity of people by making it possible to allocate greater amounts of income to the social life. Thus, there emerged the need to plan mobility in response to higher transport demand. Such planning activities have various inputs, parameters and factors. Accordingly, they give rise to several outputs, phenomena and results
Collections