İstanbul kentsel raylı sistemlerin değerlendirilmesi: Kadıköy Kartal hattı metro optimizasyon önerisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İstanbul, sosyo- ekonomik ve demografik yapısındaki değişim, ulaştırma sistemi açısından hızlı değişimine sebep olmaktadır. Arazi kullanımı, yolculuk talep analizi, inşaat yapım maliyetleri ve işletme maliyetleri, ulaşım türlerinin seçiminde önemli olmakla birlikte, raylı sistemlerin ilk yapım maliyetleri, lastik tekerlekli karayolu ulaşım türlerine göre yüksek, işletme maliyeti ise oldukça düşüktür. Kadıköy- Kartal Metro Hattı, Asya yakasındaki ilk metro hattı olması ve güzergahında bulunan yoğun nüfusun ulaşım hareketliliğine cevap vermek için yapılmış olması oldukça önemlidir. Fakat istasyona erişimleri sorunları ve diğer ulaşım türlerinin bölgedeki yolculuk taleplerine cevap vermeyi sürdürmesi, öngörülen yolculuk talebine ulaşmasına engel olmaktadır. İstasyona erişim, otobüs besleme hatlarının düzenlenmesi ve ücret politikasının iyileştirilmesi yolculuk talebenin artmasına sağlayacaktır. Istanbul, socio-economic and demographic change in the structure, causes a quick change in the transportation system. Land use, travel demand analysis, construction, construction costs and operating costs, the choice of modes of transport, but the initial construction costs of rail systems, according to the type of road transport wheel is high, the operating cost is very low. Kadikoy-Kartal Metro Line, the first subway line on the Asian side and the route to be made to respond to the mobility of the densely populated transportation is very important. However, problems of access to the station and other modes of transport in the region to continue to respond to the demands of the journey, travel demand projected to reach hinder. Access to the station, the bus trip by students as an increase in the supply lines will improve the regulation and wage policy.
Collections