Bor karbür takviyeli metal matrisli kompozitlerden kam üretiminin araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, bor karbür takviyeli metal matrisli kompozitten (MMK), toz metal (T/M) yöntemiyle kam üretilip, içten yanmalı motorlardaki kam-takipçi mekanizmasının uyarlandığı bir test sisteminde, aşınma dayanımları araştırılmıştır. MMK için toz elde etmek için iki farklı bağlayıcılı ön alaşımlı Distaloy DC demir tozuna %10'a kadar (%1, %3, %5, %10) bor karbür (B4C) katılmıştır. Hazırlanan tozlar 175 kN basma kuvvetiyle preslendikten sonra, Argon atmosferde 1120°C sıcaklıkta 30 dakika boyunca serbest sinterlenerek MMK kamlar üretilmiştir. Aşınma testleri sonucunda %1 B4C içeren MMK kamların aşınma performanslarının daha yüksek olduğu gözlemlenmiştir. Ayrıca %1 B4C içeren %98.9Distaloy DC + %0.5 Grafit UF4 + %0.6 LubeE bağlayıcı içeriğe sahip tozdan üretilen MMK kamların aşınma performanslarının en yüksek olduğu gözlemlenmiştir. In this study, the wear resistance of a cam lobe produced with powder metal (P/M) consisting of metal matrix composites (MMC) reinforced with boron carbide were investigated by use of the wear system simulated by cam-follower mechanism in internal combustion engines. In order to obtain MMC powder, boron carbide (B4C) up to 10% (%1, %3, %5, and %10) was added in pre-alloyed iron powders consisting of two different lubricated whose commercial name is Distaloy DC. The prepared powder mixtures were pressed with 175 kN to take the shape of cam lobe and then these compacts were sintered freely at 1120°C for 30 minutes under argon atmosphere. In consequence of wear tests, high wear performance was observed in MMC cam lobe including 1% B4C. In addition to, it was observed that MMC cam lobe consisting of %98.9 Distaloy DC + %0.5 Grafit UF4 + %0.6 LubeE + %1 B4C has the highest wear performance.
Collections