Okul yöneticilerinin bilgi teknolojilerindeki yeterliliklerinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma ilköğretim ve ortaöğretim okul yöneticilerinin bilgi teknolojileri kullanım yeterliliklerini belirleyip, yöneticilerin yaşlarına, öğretmenlik ve yöneticilik görev sürelerine, yöneticilik kademelerine ve eğitim düzeylerine göre bilgi teknolojileri kullanımında farklılık olup olmadığını ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır.Araştırmanın birinci bölümünde araştırma konusu, araştırma amacı, araştırma problemi, araştırma soruları, varsayımlar ve araştırmanın sınırlılıkları açıklanmaktadır. Araştırmanın ikinci kısmında yapılan literatür taramaları sonucunda elde edilen konu ile ilgili kaynaklar değerlendirilmiştir. Bu bölümünde başlangıç aşamasında oluşturulan araştırma soruları çerçevesinde konunun kavramsal çerçevesi ortaya koyulmuştur.Araştırmanın üçüncü bölümünde araştırmanın yöntemine ilişkin açıklamalar yapılmıştır. Bu bölümde konu seçimi, araştırmanın modeli, çalışma gerçekleştirilirken kullanılan yöntem ve teknikler, evren ve örneklem ile veri toplama araçları hakkında bilgiler verilmektedir. Araştırma ile tespit edilen yöneticilerin EĞİTİM ALANINDA bilgi teknolojileri yeterliliklerindeki eksikler doldurulmaya çalışılmıştır. Araştırmanın anket formu yöneticilere kâğıt üzerinde doldurtularak toplanmıştır. Yöneticiler araştırmanın anket formunu kağıt üzerinde doldurmuştur. Toplanan veriler bilgisayar ortamına aktarılarıldıktan sonra SPSS programı yardımıyla veriler tablolar haline getirilmiştir. Veriler, demografik özellikler dikkate alınarak ankete katılan yöneticilerin yeterliliklerini ortaya koyacak şekilde tablolaştırılmıştır. Bu çalışmada t testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır.Anket ve tablolardan elde edilen bulgular araştırmanın dördüncü bölümünü oluşturan bulguların değerlendirilmesi bölümünde yorumlanmıştır. Sonuç bölümünde tezin genel bir değerlendirilmesi yapılarak uygulamaya ve araştırmalara yönelik öneriler sunulmuştur. This research aims to define information technology operability qualification of primary and secondary school administrators and find out whether there are differences in using information techonology in terms of their age, gender, length of teaching and management service and educational level.In the first part of the survey research, the research objective, the research problem, research questions, assumptions and limitations of the study are described.In the second part of the study the results obtained from review of the literature on the subject resources are evaluated. The conceptual framework of the subject depending on the research questions mentioned in the initial phase of the topic..In the third part there are explanations about the methodology of the research study. In this section,subject selection, methods and techniques used in research, population and sample and data collection tools are presented.This thesis tried to fill the gap on administrators' qualification with using information technologies on education field. The administrators filled out the questionnaire of the research on paper. After transfering to computer, data were converted into data tables with the help of SPSS software. Data were tabulated in respect of the administrators' demographic specs and and reflecting their capabilities In this study t test and ANOVA were used.On the fourth part of the research, findings from the survey forms and tables are interpreted.Last part of this thesis includes overall conclusion on the subject and recommendations for future researches.
Collections