İstanbul metrobüs hattındaki aktarma durakları senaryolarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Köyden kente göçün en çok yaşandığı kentlerin başında İstanbul gelmektedir. Bu göç, şehir nüfusunun her geçen gün artmasına ve şehrin ilk zamanlar yerleşimi doğu-batı aksında, son yıllarda da yapılan ulaştırma yatırımlarıyla kuzey-güney aksında genişlemesine neden olmuştur. Buna ek olarak artan nüfusa bağlı trafik sorunları yoğun bir şekilde yaşanmaya başlamıştır. Trafik sorununun çözümünün sadece lastik tekerlekli araçlarla çözülmeye çalışılması, raylı sistemlere yeterince önem verilmemesi sorunun her geçen gün daha da artmasına neden olmuştur.2005 yılında trafik yoğunluğunu azaltmak için, hızlı ve en az maliyetli metrobüs sistemi kurulum çalışmaları başlamış ve bileşenleriyle 2007 yılında hayata geçirilmiştir. D100 karayolunda hizmet vermeye başlayan metrobüs sistemi zaman içinde yolcu yoğunluğunu karşılayamaz hal almıştır. Tez çalışmasında, metrobüs sisteminin durak bazında metrobüse binen yolcu sayısı incelenerek en yoğun dokuz durak çalışma kesimleri olarak belirlenmiştir. İncelenecek duraklar belirlendikten sonra, BELBİM'den alınan veriler ışığında, yolcuların bu duraklara gelmeden önce ve duraktan ayrıldıktan sonra hangi ulaştırma modunu kullandıkları saptanmıştır. Böylece, yolcuların metrobüs öncesi ve sonrası olarak kaç aktarma yaptığı ve aktarma tipleri ortaya çıkartılmıştır. Çalışmada, yalnızca metrobüs kullananlar, metrobüs seyahatleri öncesinde ve sonrasında hangi toplu ulaşım araçları kullanıldığı belirlenerek, aktarmayla bu metrobüs duraklarına gelenleri alternatif hangi toplu ulaşım hatlarına yönlendirilebileceği ve hangi yeni toplu ulaşım hatlarına ihtiyaç olduğu saptanmıştır. Çalışma sırasında özellikle Marmaray'ın metrobüs kullanımına olan etkisini belirlemek amacıyla, Marmaray'ın açılışından önceki ve sonraki veriler alınarak değerlendirilmiştir. Anahtar Kelimeler: Toplu Ulaşım, Trafik Yoğunluğu, Metrobüs Sistemi, Metrobüs Durakları, Metrobüs Yolcu Sayısı Istanbul is one of the most experienced cities about rural to urban migration. This migration has caused increasing of the city population day by day and expanding of the city's settlement firstly in east-west axis, secondly because of recent transportation investments expanding in north-south axis. Depend on increasing population, traffic problems have begun to experienced extensively. Trying to solve traffic problem just by four-wheel transportation vehicles and ignoring of railway systems have caused the problem increasing day by day. In 2005, installation work of the the fastest and the least costly metrobus system begun for solving traffic congestion and has started to service with its components in 2007. As started to serve on D100 road, the metrobus system has become unable to meet passenger intensity over time. In this thesis, as analysing number of station based passengers who get on metrobus and nine of the most intense station has determined as analyse area. After determination of stations to be analysed, in the light of data source acquired from BELBIM, it has been identified what do passengers use transportation mode before coming the station and after leaving station. Thus, as determining number of passengers, it is emerged that passengers makes how many transfers before and after metrobus. In this study, as identifiying only those who use the metrobus, those who use public transportation after and before metrobus, it is found that passengers who comes metrobus stations via transfer, can be directed which alternative public transportation vehicles and need of which kind of new public transportation lines.Keywords: Public Transportation, Traffic Density, Metrobus System, the Metrobus Stations, Metrobus Passengers Numbers
Collections