İşbirlikli mobil öğrenmenin dezavantajlı öğrencilerin akademik başarılarına etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma mobil teknolojiler ve bu teknolojilerin eğitim materyali olarak kullanılmasıyla, İşbirlikli mobil öğrenme (İMÖ) ve İşbirlikli yüz yüze öğrenme (İYÖ) ortamlarının dezavantajlı öğrencin akademik başarısına etkisi konusundaki bulgular, sonuçlar, öneriler ve yorumlarla literatüre katkıda bulunmaktadır. Ayrıca bilişim teknolojileri alanında ülkemizde liselerde eğitim gören dezavantajlı öğrencilerin sosyal paylaşım siteleri aracılığıyla etkileşimli eğitimi de bu araştırmanın diğer bir önemini teşkil etmektedir.Araştırma 2013 – 2014 eğitim öğretim yılı ikinci döneminde, Milli Eğitim Bakanlığı (MEB)'na bağlı İstanbul'da ki bir lisede 10. sınıfa devam eden toplam 42 öğrenci (21'er öğrenci mevcudu ile iki sınıf) üzerinde yürütülmüştür. Ayrıca çalışmada iki adet veri toplama aracı kullanılmıştır. Bunlardan ilki akademik başarı testi, ikinci ise kişisel bilgi formudur. Araştırma sonucunda akademik başarı testi sonuçları Bağımsız grup T-Testi, Eşleştirilmiş gruplar T-Testive ANCOVA yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Bu analizler SPSS (Statistical Package for Social Sciences for Windows, Sürüm 20.0) paket programı aracılığı ile istatistiki verilere dönüştürülmüştür.Analiz sonuçlarına göre, İMÖ ve İYÖ yöntemleri ön test ve son test sonuçlarına göre, grupların akademik başarıları arasında istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmaktadır. Bu fark iki yöntem arasında karşılaştırıldığında da İMÖ lehinedir. Sonucun bu şekilde olmasında, İMÖ yönteminin zamandan ve mekândan bağımsız öğrenmeyi mümkün kılarak etkili öğrenmeyi gerçekleştirmesinden, SMS ve sosyal ağlar yardımı ile grup içi ve gruplar arası etkileşimi en üst düzeye çıkartmasından kaynaklandığı düşünülmektedir. This study, with mobile Technologies and using them as teaching material,has contributed to the literature with findings, results, recommendations and comments on the subjects of collaborative mobile learning (CML) and collaborative face to face learning (CF-FL) environments' effect on disadvantageous students' academic achievements. Also, disadvantageous students'-receiving education in open high schools on the field of information Technologies in our country - interactive education through the social Networks is the other important point of this research. The research has been carried out in second term of 2013-2014 educaiton year ontotally 42 students(2 class with 21 students in each) attending on open high school of the 10th grade vocational high school which is dependent to the Ministry of Education in İstanbul.And also 2 data collection devices has been used. The first one is academic achievement test, the sacond one is personal info form.In research, academic achievement test result has been analysed by using the independent group T-test, matched groups T-test and ANCOVA method. These analysis has been converted into Statistical data through the SPSS (Statistical Package for Social Sciences for Windows, version 20.0)packaged software.According to analysis results, in CML methods pre andpost test results, there is nostatistically significant difference betweenacademic achievement in group. and also in CF-FL methods pre and pro tests results, there is nostatistically significant difference betweenacademic achievement in group. according to these results, after a period of education,students have improved their academic achievements. In analysis, ıt is clear thatstudents applying CML methodhave got superior achievement.
Collections