Shopping malls as a center for social interaction Nigeria case
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Alışveriş merkezleri insanların her gün farklı sebeplerle gittikleri yerlerdir. Alışverişin anlamı ve odağı tamamen değişmekte; alışveriş merkezleri eklenen yeni fonksiyonları ve olanaklarıyla artık ilgi odağı olmaya başlamaktadır. Günümüzün alışveriş merkezleri sinema, restoran ve hobi alanları ile eğlence imkanları sağlıyor, böylece eğlence ve alışveriş kaynaştırılıyor. Dolayısıyla bu tez alışveriş merkezleri içerisindeki sosyal etkileşim ve serbest zamanla ilgilenmektedir.Alışveriş merkezlerinin geliştirilmesi ve tarihten günümüze genel olarak dönüşümü tartışılacak ve özellikle Nijerya açısından ele alınacaktır. Temelde alışveriş merkezlerinin dizaynı, alışveriş merkezi bünyesindeki gündelik aktivitelerimizle bağlantılıdır. Nijerya'daki dört önemli alışveriş merkezi örnek çalışma olarak analiz edilecek, karşılaştırmalı bir analiz yapılarak alışveriş alanı bünyesindeki sosyo-rekreasyonal ilişkiler incelenecektir. Alışveriş merkezlerini ve çarşıları sosyal etkileşim açısından başarılı olmasını sağlayan formülün karmaşık olması sebebiyle, Nijerya alışveriş merkezleri geleneksel alışveriş kültürünün dönüşümünün altını çizmektedir. Bu yeni alışveriş konseptinde sosyal etkileşim ve toplaşma alışverişin yanında önemli bir yol oynamaktadır.Anahtar Kelimeler: Alışveriş merkezi, Sosyal etkileşim, Çarşı, Serbest zaman değerlendirmek, Nijerya Shopping malls are places where people visit everyday for different reasons, the meaning of and focus of shopping have changed entirely. Malls are now becoming spots of attractions due to the new functions and facilities introduced. The shopping centers of today provide recreational opportunities such as cinema, restaurants and lifestyle retails, and entertainment. Therefore this thesis is concerned with the social interaction and leisure within the shopping mall. The development of the shopping centers and transformation in general from the history to the modern day shopping centre will be discussed specifically for the case of Nigeria. Basically the issue of the design of shopping centres is related to our daily activities within the shopping enviroment. Four major shopping malls in Nigeria will be analyzed as case studies, using a comparative analysis to examine the socio-recreational relationships within the shopping environment. The image which makes shopping centres and malls successful spaces for social interaction is complex. Therefore, the case studies of the Nigerian shopping centers indicates that the transformation of the traditional shopping into a new concept where social gathering and interaction become an important agenda besides shopping.Keywords: Shopping mall, Social interaction, Shopping center, Leisure, Nigeria.
Collections