Malatya merkez bölgesindeki otobüs hatlarının iyileştirilmesine yönelik bir öneri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Her geçen gün nüfusu artan, kalabalıklaşan ve Büyükşehir Kanununda yapılan değişiklikle büyükşehir olan Malatya'nın en önemli sorunlarından biri de kentiçi ulaşımdır. Özellikle kentin ulaşım ağındaki en önemli ana ulaşım aksları D300 karayolu ve İnönü caddesidir. Bu iki ana ulaşım aksı özel araçlarla birlikte toplu taşıma araçları da yoğun olarak kullandığından pik saatlerde trafik tıkanıkları yaşanmaktadır. Bu tezde çalışmanın; Birinci bölümünde; yapılan literatür araştırmalarına ait bilgiler verilmiştir. İkinci bölümde; Malatya ilinin genel özellikleri, ilçe bilgileri, ulaşım özellikleri, arazi bilgileri, nüfus gelişimi ve ekonomik özellikleri geniş biçimde yansıtılmıştır. Üçüncü bölümde; Malatya iline ait kentiçi toplu taşıma sisteminin alt bileşenleri ayrı ayrı incelenerek detaylı bilgiler verilmiştir. Tezin veri toplama aşaması olan dördüncü bölümünde; Mevcut ulaşım ağına ait veriler Malatya Belediyesi Ulaşım Daire Başkanlığı ve Motaş'tan alınan veriler sayısal ortama aktarılarak ulaşım bilgi sistemi oluşturulmuştur. Beşinci bölümde; İnönü Caddesini kullanan otobüs hatları, güzergâh ve işletme verimliliği açısından incelenerek mevcut durum ortaya konulmuştur. Altıncı ve son bölümde; Malatya merkez bölgesine ait sorunlar tespit edilerek çözüm önerileri sunulmuştur. Malatya province became the major city according to the amendment to the Law on Metropolitan on March 2014. Every day population growth and urban sprawl in Malatya metropolitan, the urban transportation is one of the most important problems. Traffic congestion is experienced during the peak hours in these two major transportation corridors preferred by personnel and public transportation vehicles heavily. Especially in the city's transport network, the most important main transport axis is the D300 highway and İnönü Avenue. In this the is, In the Introduction Chapter, the details of studies published in literature are given. In the second chapter, general characteristics of Malatya province and districts, transportation characteristics, topography, population growth and economic characteristics were widely presented. In the third Chapter, The sub-components of urban public transport system of Malatya province were separately analyzed and presented detailed information. In the fourth chapter, the transportation information system was created by using the data belonging to the existing transportation network obtained from MOTAS and Malatya Municipality Transportation Department. In the fifth chapter, the current state of bus lines using İnönü Avenue was demonstrated by examining the routes and operational in terms of efficiency. In the sixth and last chapter, the problems identified and solutions belonging to center of Malatya were presented.
Collections