Orta öğretim öğrencilerinin Beden Eğitimi dersinden beklentileri (Sivas örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Milli Eğitimin temel amacı, kişiyi beden, zihin, ahlak, ruh ve sosyal bakımdan sağlıklı yetiştirmektir. Beden eğitimi dersi okullara bu amaca hizmet etmek için eğitim programlarının bir parçası olarak yer almıştır. Bu araştırmanın amacı ortaöğretim öğrencilerinin beden eğitimi dersinden beklentileri ve beklentilerin gerçekleşme düzeyini belirlemektir. Sivas il merkezinde eğitim öğretim veren sekiz liseden toplam 468 öğrenci (216 kız, 252 erkek ) çalışmaya katılmıştır. Araştırmada belirlenen amaçlara ulaşabilmek için, elde edilen bilgiler ışığında ve araştırmanın amacına uygun olarak üç bölümden ve toplam 35 sorudan oluşan anket formu geliştirilmiştir. Beden eğitimi ve sporla ilgili seçilen amaçlar, Milli Eğitim Bakanlığının İlköğretim Okulları Lise ve Dengi Okullar Beden Eğitimi Dersi İçin Öğretim Programında belirlediği amaçlar ile mevcut yerli ve yabancı literatürden seçilmiştir. Hazırlanan anket formunun geçerliliğini ve amaçları test etme bakımından uygunluğu uzman görüşü alınarak belirlenmiştir. Gerekli düzeltmeler yapıldıktan sonra çoğaltılmasına karar verilmiştir. Anketler araştırmacı tarafından Sivas il merkezinde tespit edilen sekiz liseye dağıtılmıştır. Anketten elde edilen veriler frekans ve yüzdelerle açıklanmış ve yorumlanmıştır. Karşılaştırmalarda X ( Khi Kare ) testi uygulanmıştır, istatistiksel anlamlılık için ise 0.05 anlamlılık düzeyi seçilmiştir. Araştırma bulgularından elde edilen bilgilere göre, lise öğrencilerinin araştırmada belirlenen amaçlara yönelik olarak beklentilerinin olduğu ancak beklentilerinin genellikle kısmen yada hiç gerçekleşmediği sonucuna varılmıştır. 85 ABSTRACT The ministry of educations main target is to bring up healthy individuals physically, morally, spiritually, socially and intellectually. Physical education lessons at school, for this reason takes part in educational programmes. This researchs purpose is to determine the expectation levels of secondary education students. Eight high schools with 468 students (216 girls and 252 boys ) from the educational system in the downtownof Sivas took part. To reach the determined aims in this research, a questionnaire of 35 questions and 3 parts with the leading points of the data was developed. With the selected aims of physical education and sport, were selected from the national and foreignliterature which were also found in the first education schools and high schools of the ministry and education. The validity of the prepared survey and the suitabilityof the aims ( because of testing ) were determined by taking the experts view. After required corrections were done, it was decided to increase more. The surveys were delivered to 8 high schools in the centre of Sivas that were established by the researcher. The datas that were taken by the survey were expressed and interpreted with frequencies and percentages. In comparisons x2 ( chi square ) test was done. For statistical meaning 0.05 meaning level was chosen. According to the information that was taken by the research findings, high school students had some expectations according to the determined aims in the research, but these expectations were partly or never come true.
Collections