Cumhuriyet Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Araştırma ve Uygulama Hastanesi çocuk servislerinde yatan hastaların hemşirelik bakımına yönelik memnuniyet durumlarının değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırma, Cumhuriyet Üniversitesi Araştırma ve Uygulama Hastanesi Pediatri, Pediatrik Cerrahi ve Pediatrik Enfeksiyon servislerinde yatan hastaların hemşirelik hizmetleri ile ilgili beklenti ve algılamalarını belirleyerek genel memnuniyet düzeylerini değerlendirmek amacı ile tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini 1 Mart - 30 Ağustos 1999 tarihleri arasında belirtilen servislerde 72 saat ve daha uzun süre ile yatan 10-16 yaş grubu tüm (toplam 1 00 hasta) hastalar oluşturmuştur. Araştırmada, araştırmacı tarafından literatürden yararlanılarak hazırlanan ` Hasta Memnuniyeti` formu kullanılmıştır. Formun geçerlik ve güvenirlik çalışmaları araştırmacı tarafından yapılmıştır ve verilerin istatistiksel değerlendirilmesinde eşler arasındaki farkın önemlilik testi, Wilcoxon eşleştirilmiş iki örnek testi, iki ortalama arasındaki farkın önemlilik testi, varyans analizi ve Mann- Whitney U testi kullanılmıştır. Hastaların genel olarak hemşirelik bakımı ile ilgili algılamalarının beklentilerinden düşük olduğu ve mevcut hemşirelik bakımından memnun olmadıkları bulunmuştur. Hastaların özellikle kendileri ve yakınlarına yönelik bilgilendirilme, ilgili, sıcak yaklaşılma, güvenli bakım alma ve günlük yaşam aktivitelerinin karşılanması yönünden mevcut hemşirelik bakımından memnun olmadıkları saptanmıştır. Hastaların servise kabul edilme, fizik ortamın uygunluğu ve bakımda sürekliliğin sağlanması ile ilgili beklentilerinin karşılandığı, yani bu alanlara ilişkin memnuniyet yaşadıkları belirlenmiştir. Tüm yaş ve eğitim grubundaki kız ve erkek hastaların, şehir il ve il dışında yaşayan tüm hastaların mevcut hemşirelik hizmetlerinden memnun olmadıkları, yaş ve eğitim düzeyi ile memnuniyet düzeyi arasında anlamlı bir fark olmadığı ancak yerleşim yeri ile memnuniyet düzeyi arasında anlamlı bir fark olduğu saptanmıştır. Dahili ve cerrahi hastalığı olan tüm servislerdeki hastaların, hastaneye ilk kez yatan ve hareketlerinde daha bağımsız ve kısmen bağımlı olan hastaların 50tümünün mevcut bakımı tatmin edici olarak algılamadıkları yani verilen bakımdan memnun olmadıkları, buna karşılık hastane deneyimi olan hastaların mevcut hemşirelik bakımdan memnun oldukları saptanmıştır. Cerrahi hastalığı olan, hastaneye ilk kez yatan ve daha bağımsız hareket edebilen hastaların hemşirelik bakımına yönelik beklentilerinin daha yüksek olduğu, ancak hastalık grubu, hastaların yattıkları servis, hastane deneyimi ve bağımlılık düzeyi ile memnuniyet düzeyi arasında anlamlı bir fark olmadığı saptanmıştır. Hastanede kısa (3-6 gün) ve uzun süre (10 günden fazla) yatan hastaların hemşirelik bakımına yönelik beklentilerinin arttığı, ancak tüm gruplarda memnuniyetsizlik yaşandığı ve hastanede yatma süresi ile memnuniyet düzeyi arasında anlamlı bir fark olmadığı görülmüştür. Hemşirelerin hasta beklentilerine yönelik kaliteli bakım sunabilmeleri için elde edilen sonuçlara uygun öneriler geliştirilmiştir. The research made to the patients in the clinics of Pediatry, Pediatrics Surgery and Pediatrics infection at the hospital of Cumhuriyet University aims to define the determination of the patients' nursing care concerning their expectations and perceptions and the evaluation of the patients 'general satisfaction level. The research's samples were made up among the patients at the age groups of 10-16 ( total 100 patients) staying 72 hours or more in those clinics from March the first and August the third, 1999. In the research `Patient Satisfaction` form prepared with the help of the literature by the researcher is used. The work of the validity and reliability of the form is done by the researcher. While evaluating the data statistically the importance test of the differences between the patners, Wilcoxon's matched two sample test, the difference between two averages test, the analysis of variances and the Mann- Whitney U test are used. In general it is found that the patients' expectations about the perception of nursing care are low and the patients are not satisfied with the present nursing care. The patients espescially were not satisfied with the present nursing care in terms of giving information to themselves and their relatives, the interest, the warm atmosphere, taking reliable care and meeting their daily life activities. It was noticed that the patients were satisfied with the patiens' acceptance to clinics, the appropriateness of the physical environment and the constant supplying care. All the patients, girl and boy, at all ages and education levels, living in or outside a city were not satisfied with the present nursing care services. It is observed that there isn't an expressive difference between age and education level, but there is an expressive difference between place of settlement and satisfaction level. All the patients with internal and surgical diseases in all the clinics, staying for the first time at hospital and independent or partially independent in their behaviours didn't percept the present care to be satisfying. That means they 52weren't satisfied with the given care. On the other hand, it is observed that the patients experienced in hospitals were satisfied with the present nursing care. The patients having surgical diseases, staying for the first time in hospitals and behaving more independent had high expectations towards nursing care. However, it is observed that there isn't an expressive difference between the satisfaction level and disease group, the clinics the patients stay, the experience of the hospital and the dependence level. The patients staying for a short (3-6 days) and a long (more than 10 days) period in hospital had an increasing expectation towards nursing care. It is also observed that there isn't a satisfaction in all the groups and an expressive difference between the staying period in hospital and the satisfaction level. Suitable advice is developed for nurses in order to give a high quality care according to the patients' expectations.
Collections