Measuring the cyber security awareness of university students
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez siber güvenlik konusunda Üniversite öğrencilerinin farkındalık düzeyini araştırmaktadır. Öğrencilerin bilgi güvenliği açısından karşılaştıkları temel risklerin, sosyal bilişsel davranışlarının, siber faaliyetleri nasıl etkilediğini de incelemektedir. Ayrıca çalışmada, bilgi güvenliğinde güvenlik nasıl tehlikeye düşer, haker kimdir, nasıl düşünürler ve sanal alemde pusudan ve zararlı faaliyetlerden kendimizi korumak için ne yapabiliriz gibi konularda da bilgi verilmektedir. Bir anket uygulanarak üniversite öğrencilerinin siber günvenlik konusundaki farkındalığı analiz edilmeye çalışıldı. Bu araştırmanın sonuçları, öğrencilerin genelde siber güvenlik konusundaki farkındalıkları incelendi. This thesis explores the awareness level of university students regarding cyber security. It explores the major risks that students face in terms of information security and how their social cognitive behaviors affect their cyber activities. It also gives background information regarding information security, how security is compromised, who a hacker is, how they think and what we can do to protect ourselves from malicious activities that lurk around the virtual space. A survey was carried out to test university students' level of awareness. The results from this survey were used to tally the overall results of students and come up with a conclusion on the risks and vulnerabilities that students are likely to face.
Collections