Orta öğretimde kız öğrencilerin spor`a olan ilgileri (Sivas örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu çalışmada Sivas il Merkezin de orta öğretim de eğitim gören kız öğrencilerin spora eğilimlerini saptamak amaçlanmıştır. Örnekleme alınan 342 kız öğrenciye toplam 32 sorudan oluşan anket formu uygulanmıştır. Hazırlanan anket formunda kişisel soruların yanında, değişik spor dallarına, öğretmenlere, okulda spor etkinliklerine yönelik sorular sorulmuştur. Elde edilen veriler SPSS paket programına yüklenerek, verilerin değerlendirilmesinde Khi-kare testi kullanılmıştır. Yanılma düzeyi ( % ) 0,05 seçilerek sonuçlar değerlendirilmiştir. Bazı tablolarda değerlendirme yapılırken yüzde ( % ) kullanılmıştır. Çalışmaya aldığımız kız öğrenciler de cinsiyetlerinin spor yapma durumunu etkilemediği belirlenmiştir. Değerlendirme sonucunda anne ve babanın mesleği ile spora destek verme arasında, aylık gelir ile spora destek verme, sporla ilgilenme durumu ile spor yapma sıklığı,cinsiyete ait özel durumların spora etkisi, sporla ilgilenme durumu ile öğrenilenlerin spor yapan öğrencilere destekleri arasında istatistiksel olarak ilgi ( bağ ) bulunmuştur ( P<0,05 ). 46 SUMMARY In this survey it has been aimed how the female students, who are attending secondary school, tend to the sports in the center Sivas. 342 female students have been asked to answer a form of questionnaire containing 32 questions. In this questionnaire form, besides personal questions, the teachers have been asked about different sport branches which are done at school. The datum resulted from the survey have been loaded on SPSS packed programme and Khi-kare test has been used to evaluate the datum ( X ) 0,05 has been chosen as the level of mistake and the results have been evaluated. In some pictures, a percentage ( % ) has been used to make an evaluation. Through the survey we made on the female students, we understood that the sex of the students has no importance on doing sports. As a result, there is a statistical relatron between the qualifications of the parents and their encouragement about the sports, the in come of the parents and their encouragement about sports, the interest of the parents in doing sports and how often they do the sports, and the effect of some situations about sex of the students, and the support of the teachers to the students who are doing the sports. 47
Collections