Zihinsel engelli çocuklarda beden eğitimi derslerinin fiziksel parametrelerine olan etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
6. ÖZET Bu çalışma, Mersin Özel Metin Uğur Sarıkaya Engelli Çocuklar Rehabilitasyon Merkezi'ndeki zihinsel engelli çocuklardan komut olabilecek durumda olan 28 çocuk üzerinde uygulandı. Bu çocuklar çalışmaya başlamadan önce, beşinci haftada ve onuncu hafta sonunda ölçümler yapılarak değerlendirildi. Çalışmanın amacı, bu çocukların ağırhklarımn, yağ ağırlıklarının, yağ yüzdelerinin, yağsız vücut ağırlıklarının, sıçrama kuvvetlerinin, on metre koşularının düzenlenmiş beden eğitimi dersleriyle olumlu yönde değişiklik göstermesidir. Çalışmalar sonunda, beden eğitimi derslerinin; sıçrama, el pençe ve on metre koşullarım olumlu yönde etkilediği saptanmıştır. 34 7. SUMMARY This work was carried out on twenty eight mentally obstructed who will be able to receive order in Mersin Private Metin Uğur Sankaya Mentally Obstructed rehabilitation Centre. These cihldren were evaluated by making measurements at the end of the fifth and the tenth wveeks before they hav started to work. The aim of this work is to make a change in a positive view on these cihdren's weight, fat weight, the percent of fat, the weight of low-fat body, jumping ability and ten meters race by the arranged physical education lessons. At the end of the works, it was fixed that the physical education lessons are affecting the jummping, hand-paw and ten meter races positively. oo
Collections