Sivas il merkezinde beden eğitimi öğretmenlerinin genel beslenme ve sporcu beslenmesi ile ilgili bilgi düzeylerinin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
30 7. ÖZET Bu çalışma 2004 yılı Nisan-Haziran ayları arasında Sivas il merkezinde görevli beden eğitimi öğretmenlerinin beslenme konusundaki bilgi düzeylerinin ölçmek amacıyla yapılmış kesitsel bir araştırmadır. Sivas il merkezinde toplam 103 beden eğitimi öğretmeni görev yapmaktadır. Beden eğitimi öğretmenlerinin tümü araştırma kapsamına alınmış olup 100 öğretmene ulaşılmıştır (%97.1). İki bölümden oluşan bir anket formu kullanılarak bilgiler elde dilmiştir. Öğretmenlerin yaş, cinsiyet, bitirdiği üniversite, kendilerini beslenme konusunda yeterli bulup bulmadıkları gibi kişisel bilgileri içeren ilk bölüm yüz yüze görüşme tekniği kullanılarak doldurulmuştur. İkinci aşamada beslenme ve beslenme alışkanlığı ile ilgili bilgi düzeylerini ölçmek amacıyla hazırlanmış çoktan seçmeli 40 soru içeren bir test uygulanmıştır. Doğru soru sayısı 2.5 ile çarpılarak puan verilmiştir. Çalışmaya alman toplam 100 öğretmenin 76`sı erkek, 24'ü bayandır. Öğretmenlerin 35'i lise 65'i ilköğretim okulunda görev yapmaktadır. Çalışmaya alman 100 öğretmenin 99'u beslenme dersi aldığını, 96'sı beslenme konusundaki bilgilerini yeterli bulduğunu ve 91 'i beslenme konusunda eğitim almak istediğini bildirmiştir. Tüm öğretmenlerin ortalama puanı 37.12±18.50 olarak bulunmuştur. Cinsiyete göre puan ortalamaları karşılaştırıldığında bayan öğretmenlerin puan ortalamasının 35.00±19.62 erkek öğretmenlerin 37.79Ü8.23 olduğu görülmüştür. Aradaki fark istatistiksel olarak anlamlı değildir (p>0.05). Öğretmenlerin cinsiyete göre soruları doğru cevaplama puanları karşılaştırıldığında, bay ve bayan öğretmenler arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunamamıştır (p>0.05). Alınan puanlar incelendiğinde 100 beden eğitimi öğretmeninden 21 tanesinin 50 puan ve üzerinde not aldığı görülmüştür. Yaptığımız çalışmanın sonuçlarına göre beden eğitimi öğretmenlerinin beslenme bilgisi düzeyleri yetersizdir. Bu bilgilerin ışığında beden eğitimi öğretmelerinin beslenme bilgisi düzeylerini arttırmak için gerekli eğitim şartları oluşturulmalı aynı zamanda ailelere ve öğrencilere de beslenme eğitimi verilmeli ve sürekli hale getirilmelidir. 31 8. SUMMARY This survey is a cross-sectional study conducted in order to determine the knowledge levels of body training teachers working in Sivas city center, between April and June 2004. The study was conducted among 100 body training teacher working in Sivas city center, by using randomize sampling method. The d«ia was obtained by using a two sectional questionnaire form. The first part which including the personal data about age, gender, university of graduate, if they think themselves enough for the knowledge of nutrition or not was fulfilled by using face to face interviewing method. In the second part a test including 40 questions in order to determine the levels of knowledge about nutrition and nutritional habits was performed. The total points were calculated by multiplying the number of the right answers with 2.5. Of the 100 participant teachers 76 were male, and 24 were female. 35 of the teachers were working in high school, and 65 were working in primary school. Of the 100 participant teacher, 99 said that they had been taken lessons about nutrition, 96 said that their knowledge was enough about nutrition, 91 said that they wanted to be educated about nutrition. The mean of total points of all the teachers was found to be 37.12±18.50. Compared to total points of female teachers with male teachers; the mean of the total points of female teachers was found to be 35.00±19.62 and the total points of male teachers was found to be 37.79±18.23. The difference between them was found to be unsignificant. When examined, it has been detected that 21 of the 100 participant teachers took over 50 points totally. According to the results of our survey the knowledge levels of body training teachers is not enough. In this respect in order to increase the knowledge levels of body training teachers, it must be redesigned the education situations and at the same time families and student must be educated about nutrition and this must be continuous.
Collections