Üniversite öğrencilerinin bazı sosyo-demografik özelliklerinin sağlıklı yaşam biçimi davranışlarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
6.3. ÖzetAraştırma, Cumhuriyet Üniversitesi kampüsü sınırları içerisinde öğrenimgören üniversite öğrencilerinin, bazı sosyo-demografik özelliklerinin sağlıklı yaşambiçimi davranışlarına etkisinin belirlenmesi amacıyla kesitsel olarak yapılmıştır.Öğrencilerin sağlık davranışları Pender tarafından geliştirilen Sağlığı GeliştirmeModeli'ne ( Health Promotion Life-Style Profile ) göre araştırılmıştır.Araştırma, Cumhuriyet Üniversitesi kampüsü sınırları içerisinde öğrenimgören 16255 öğrenciden küme yöntemi ile örnekleme çıkan bölümlerden, tabakalıörnekleme yöntemi ile 399 kız ve 602 erkek öğrenci belirlenip, anket uygulanmıştır.Sosyo-demografik değişkenlerle ve sağlık durumunu algılama ile SağlıklıYaşam Biçimi Davranışları Ölçeği ve alt gruplarının puan ortalamaları arasındakifarklılık; varyans analizi, iki ortalama arasındaki farkın önemlilik testi, Tukey testi ileincelenmiştir.Sonuç olarak; üniversite öğrencilerin Sağlıklı Yaşam Biçimi DavranışlarıÖlçeği toplam puan ortalaması 117.9±19.5'dir. Üniversite öğrencilerinin, sağlıkdurumlarını genelde iyi olarak algıladıkları, biyolojik faktör olarak beden kitle indeksive demografik değişkenlerin ( cinsiyet, yaş, medeni durum, öğrenim gördükleri alan,anne eğitimi, yaşantının büyük kısmının geçtiği yer, Sivas'ta barındıkları yer, gelirdüzeyi, gelir düzeyinin gereksinim karşılama durumu, sosyal güvence ), davranışsalfaktörlerden sigara/alkol kullanımının, durumsal faktör olarak sosyal aktivitenin sağlıklıyaşam biçimi davranışlarını etkilediği bulunmuştur. SUMMARYThis study was done as sectional about the students who get an educationwithin the campus field of the Cumhuriyet University and in order to indicate theirshealthy life-style behaviour and the correlation of this behaviours with same socio-demographic variables . It has been studied the students? health behaviours according tothe Health Promotion Life Styl Profile developed by Pender.The study has been carried out on 399 girl-students and 602 boy-studentswas chosen from 16255 students who get an education within the campus field of theCumhuriyet University by practicing a grup method and a layeved-ambitrary examplemethod.The socio-demographic variables, health state is perceive, the HealthPromotion Life Styl Profile and the profiles of sub-groups among the differences havebeen examined by a variance analysis, the importance test between the to averages andTukey test.In conclusion, it has been found that the total point avarage of the healthlife-style behaviours of student were 117.9±19.5. They have perceive well theirs healtystates as generally, the body mass index as biological factor and demographic variables(gender, age, mamital status, education field , mother education, habitation mostly,accomodation place in Sivas, income level, the meet status of need of the income level,social security ), behavioural factorys ie. use of cigarette/alchol as a status factory thesocial activities have had effected the healty life stlye.
Collections