Yol üst yapısında ortaya çıkan yenilikler ve Konya modeli
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, Konya Büyükşehir Belediyesi sorumluluk sahası içerisinde halihazır yolların kalitesini yükseltmek ve uzun süreli bakım gerektirmeyen çözümler üretmek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, esnek yol üst yapısı aşınma tabakasında yaygın olarak kullanılan modifiye ve katkısız bitümlü sıcak karışımların tekerlek izi oluşma potansiyelleri incelenerek performans ölçütleri belirlenmiştir. Çalışmada kullanılan, 50/70 penetrasyon dereceli katkısız bitümün Performans Sınıfı PG 64-22, yüzde 4.5 ve yüzde 5 SBS katkılı bitümün Performans Sınıfı ise PG 76-22 olarak bulunmuştur. Çalışma alanından alınan SBS katkılı karot numunelerin tekerlek izi oluşumu potansiyeline karşı direniminin geleneksel karışımlara göre daha yüksek olduğu ve kalıcı deformasyonlara karşı direncini önemli ölçüde artırdığı görülmüştür. Laboratuvarda Superpave `Gyratory Compactor` yoğurmalı presi kullanılarak üretilen SBS katkılı bitümlü sıcak karışım numuneleri, saf bitümlü karışım numunelerine göre yüzde 5 katkı oranında yüzde 114 ve yüzde 4,5 katkı oranında yüzde 109 daha fazla tekerlek izi performansı göstermiştir. SBS katkı maddelerinin bitümlü sıcak karışımlarda kullanılması yol kullanıcılarına ve kamuya uzun vadede önemli ekonomik yararlar sağlayacaktır.Anahtar Kelimeler: Bitümlü Sıcak Karışım, Modifiye Bitüm, Konya, PG Sınıfı, Hamburg Tekerlek İzi. Rutting has been a major concern for the pavements of Konya Metropolitan Municipality due to high temperatures experienced during summer time and increasing traffic loads on highways. Modification of asphalt mix is a common solution for reducing rutting. Konya Metropolitan Municipality has constructed trial pavement sections with SBS modified asphalt. This study aims to evaluate the effects of SBS modification on rutting resistance. The rutting measurements were conducted both in the field and on the prepared specimens in the laboratory. Both the field and laboratory tests showed that the rutting depth can be reduced approximately by 50 percent using SBS modified (5 percent by mass) asphalt concrete.Keywords: Bituminous Hot Mixture Modified Bitumen, Konya, PG Class, Hamburg Wheel Trail.
Collections