Sivas ilindeki farklı eğitim düzeyindeki öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutumlarının saptanması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu arastırma, Sivas il merkezinde ilkögretim ve ortaögretim düzeyindeögrenim gören ögrencilerin beden egitimi ve spor dersine iliskin tutumlarınısaptamak amacı ile yapılmıstır.Arastırma evrenini Sivas il merkezinde ilkögretim 8. sınıfta ögrenim görenbeden egitimi ve spor dersine katılan 2253 erkek ve 1542 kız, lise 1. sınıfta ögrenimgören beden egitimi ve spor dersine katılan 3662 erkek ve 1412 kız olusturmaktadır.Arastırmaya, bu evrenden basit rasgele örnekleme yöntemi ile seçilen 8. sınıfındaögrenim gören 152 kız ve 121 erkek, lise 1. sınıfında ögrenim gören 234 kız ve 261erkek olmak üzere toplam 768 ögrenci katılmıstır.Tutum puanları dagılımlarının karsılastırılmasında iki ortalama arasındakifarkın önemlilik testi uygulanmıstır. Elde edilen veriler dogrultusunda, sınıflar arasıkarsılastırmada ve sınıflar arası hemcinslerin karsılastırmasında beden egitimi ve spordersine iliskin tutumlarda anlamlı bir fark bulunmustur(p< 0.05) This research was conducted for the purpose of determining the attitudes ofSivas Province primary and middle school students towards physical education andsports classes.The research population was comprised of 2253 male and 1542 femalestudents in physical education and sports classes in the 8th grade in primary schoolsand 3662 male and 1412 female students in physical education and sports classes inthe first year of high school in Sivas Province center. Using a simple randomsampling method there were 152 female and 121 male students chosen from the 8thgrade and 234 female and 261 male students chosen from the first year of high schoolfor a total of 768 students included in the sample for the research.In the comparison of the distribution of attitude scores the test of significanceof the difference between two means was used. Based on the data obtained, in thecomparison between classes and in the comparison between same sex groups therewas no significant difference in attitudes towards physical education and sportsclasses.
Collections