Sivas ili özel ve devlet ilköğretim okullarında okuyan öğrencilerinin beden eğitimi dersine bakış açıları ve beklentilerinin karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Sivas ilindeki ilköğretim okulu öğrencilerinin sporabakış açıları, spordan beklentileri, anne- baba ve eğitim kurumlarının bu konudakitutumlarının tespit edilmesi, özel okullarla devlet okulları arasında bu tutumlardafarklılık olup olmadığını belirlemektir. Sivas il merkezinde eğitim ve öğretim verenmevcut üç özel okul üç farklı bölgede yer alan üç devlet okulu ( toplam 281öğrenci) çalışmaya katılmıştır.Araştırmada belirlenen amaçlara ulaşabilmek için, elde edilen bilgilerdoğrultusunda ve araştırmanın amacına uygun olarak üç bölümden ve toplam otuzsorudan oluşan anket formu geliştirilmiştir.Anketler araştırmacı tarafından Sivas il merkezindeki mevcut üç özel okulave üç devlet okuluna uygulanmak üzere dağıtılmıştır.Anketten elde edilen veriler frekans ve yüzdelerle açıklanmış veyorumlanmıştır. Karşılaştırmalarda x² ( ki-kare ) testi uygulanmıştır. İstatistikselanlamlılık için 0.05 yanılma düzeyi seçilmiştir.Araştırma bulgularında elde edilen bilgilere göre,Beden eğitimi dersini sevme sorusuna verilen cevaplarda gruplar arasıfarlılık yoktu ve çoğunluk evet cevabı verdi.Beden eğitimi dersi dışında spor yapma özel okullar lehine daha yüksekbulundu.Öğrenciler tarafından ilk sırada tercih edilen spor branşı her iki grup içindefutbol olarak belirtilmiştir.Özel okullardaki öğrencilerin spora ayırdıkları zaman haftada 2?4 saat,devlet okullarında haftada 1?2 saat olarak belirlenmiştir.Devlet okullarındaki öğrenciler sağlıklı bir yaşam için spor yaparken, özelokullardaki öğrenciler ise eğlenmek için sporu tercih ettiklerini belirtmişlerdir.Ailenin spor yapma konusundaki desteği özel okullarda anlamlı olarak dahayüksekti.Beden eğitimi öğretmeni desteği devlet okullarında anlamlı olarak dahayüksekti.Özel okullarda okuyan öğrencilerin anne ve babalarının daha fazla sporyaptıkları sonucu çıkarken devlet okullarında ise ?ailede spor yapan var mı??sorusunda kardeşler ilk sırada yer almıştır.Aileleri ile birlikte spor yapma oranlarına bakıldığında, özel okullarındevlet okullarına göre istatistiksel farklılığı olmayan bir yükseklik vardı. Devletokullarındaki öğrenciler, Beden eğitimi dersi sayesinde spora olan ilgilerinin dahaçok arttığını belirtmişlerdir.Beden eğitimi dersinin fiziksel gelişime katkı sağladığı inancı devletokullarında özel okullara göre istatistiksel olarak anlamlı oranda daha yüksekti.Beden eğitimi dersinin düzenli spor yapmaya etkisi konusunda okullararasında anlamlı bir farklılık yoktu.?Beden eğitimi dersi nasıl işlenmeli? sorusuna hem özel hem de devletokullarında öğrenciler, büyük çoğunlukla ?yalnızca uygulamalı olarak işlenmeli?cevabını vermiştir.Beden eğitimi dersinde gösterilen sportif etkinliklerle okul takımınagirebilme beklentisi özel okullarda anlamlı olarak daha yüksekti. The purpose of this research is to determine the students? points of viewsabout the sports at first Education schools in downtown Sivas, their expectationsand the attitudes of parents-education institutions, the differences about the attitudesbetween the private schools and state schools about the sports. Three private andthree state schools with 281 students from the educational system indiferent parts ofSivas took part.To reach the determined aims in this research, a questionnaire of 30questions and three parts with the leading points of data was developed.The questionnaire was delivered to three private and three state school in thedowntown by researcher.The datas were taken by the survey were expressed and interpreted with thefrequvencis percentages. In comparisons x² ( chi square ) test was done. Forstatistical meaning 0.05 error level was chosen.According to the information that was taken by the research findings,In the answers given fort the question of being keen on Physical Education,there was no differences among the groups and the great amount of them repliedpositively.Exept the Physical Education, doingsports was more in private school.The firts choice, among the bronches in sport, was football in both groups.The time choosen for sports was determined 2-4 hours in private schools and1-2 hours in state schools,Sports was chosen for a heathy life by the students in state school on theother hand in private schools, sport was chosen to enjoy.The encouragement of the teacher of Physical Education in state school ismeaningly high.In private school parents ara doing sports more but in state school brotherstake the firts turn for the question ?Is three anybody in your family do sport??The percentage in doing sportwith family has no statistical differenceamong the groups but slightly high in private schools. Students in state schooldetermined that their interests in sports increased with the help of their PhysicalEducation teacher.The belief in the contribution of Physical Education in Physical progress instate school was higher than in the private schools.There was no meaningful difference about the conribution of PhysicalEducation to doing regular sports.The question ?How should Physical Education be subjected? Asked to thestudents both in private and state schools, majorly replied?only practicable.In private school, students? expectations of joining the school team andsports activitites are meaningly high.
Collections