Hemşirelik öğrencilerinin eleştirel düşünme düzeyleri ve eleştirel düşünmeyi etkileyen faktörler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Arastırma, Cumhuriyet Üniversitesi Hemsirelik Yüksekokulu lisans programındaögrenim gören ögrencilerin elestirel düsünme düzeylerini ve elestirel düsünme düzeyinietkileyen faktörleri belirlemek amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıstır.Arastırmada veri toplama aracı olarak, Kalifornia Elestirel Düsünme EgilimleriÖlçeginin kısaltılmıs Türkçe versiyonu (KEDEÖ) kullanılmıstır. 20-27 Mayıs 2005 tarihleriarasında toplanan veriler, SPSS programı kullanılarak degerlendirilmistir. Verilerindegerlendirilmesinde t testi, varyans analizi, ki-kare ve tukey testi kullanılmıstır.Arastırmaya katılan ögrencilerin (N=312) %48,4'ü 21-23 yas arasında, %88,7'sininannesinin, %54.8'inin babasının egitim düzeyinin en fazla ilkögretim düzeyinde oldugu,%93,6'sının annesinin ev hanımı ve %31,7'sinin babasının emekli oldugu, %47,4'ünün 4 veüzeri kardesi oldugu, %39,5'inin üniversiteden önce ilçe veya köyde yasadıgı saptanmıstır.Arastırmadan elde edilen bu bulgulara ragmen, ögrencilerin %88,1'inin kendilerinin ?orta?sosyoekonomik düzeyde gördükleri belirlenmistir. Ögrencilerin %62,2'sinin meslegi isteyerekseçtigi, %44,9'unun transkript not ortalamalarının 60-69 arasında oldugu saptanırken,ögrencilerin yarısı aile yapısını demokratik olarak ifade etmistir. Ögrencilerin önemli birbölümü, sosyal ve bilimsel etkinliklere kısmen katıldıklarını ifade etmislerdir.Ögrencilerin KEDEÖ'den aldıkları toplam puan ortalaması düsük olarak bulunmustur(X=229,05) Arastırmada, transkript not ortalaması, sosyo-ekonımik düzey ve sınıfyükseldikçe elestirel düsünme beceri düzeyinin arttıgı, üniversiteden önce sehirde yasadıgınıifade edenlerin ve hemsirelik deneyimi olanların elestirel düsünme düzeyi digerlerine göredaha yüksek oldugu saptanmıstır (p<0,05).Arastırmadan elde edilen bulgular dogrultusunda, ögrencilerin elestirel düsünmebecerilerinin gelistirilmesine yönelik öneriler getirilmistir. The aim of this descriptive study was to identify critical thinking skills and relatedfactors which effect critical thinking skills of nursing students at the University ofCumhuriyet, School of Nursing.The CCTDI ? R (The California Critical Thinking Disposition Inventory) was used inorder to obtain data. Data collection took place between May 20-27, 2005. Variance analysis,tukey test, t test and chi-square were applied for the evaluation of data.Of the students who participated to the study (N=312); 48,4 % were in the 21-23 agegroups, 88,7 % of the mothers and 54.8 % of the fathers were educated up to the level ofprimary school, 93,6% of the mothers were housewives, 31,7% of the fathers were retired,47,4 % had more than 4 or above sibling, 39,5 % were living in a town or a village beforestarting the university. Of the subjects, 88,1% were perceived themselves as in the ?middle?socio-economical status, although the above findings of this study. Approximately half of allthe students reported that they had a democratic family structure, 62,2 % chose theiroccupation freely. It was also found that, an important proportion of the students ?partly?attend social or scientific activities during their university education.According to the findings of this study, it was determined that the mean point of theCCTDI were found as 229,05 which accepted as low level critical thinking skills. Thefindings showed that when the academic success and socio economical status of the studentswere increased their critical thinking skills were also increased. Those who lived in a citybefore their university education and who had working experience were better than the othergroups in terms of critical thinking skills (p<0,05). In the light of the findings of this study,suggestions were made in order to improve the students? critical thinking skills.
Collections