Sivas il merkezindeki ilköğretim okullarında fiziksel çevre koşullarının değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu arastırma, Sivas l Merkezindeki 72 ilkögretim okulunda fizikselçevre kosullarının ögrenci saglıgı açısından degerlendirilmesi amacıyla,tanımlayıcı tipte yapılmıstır. Verileri Türk Standartları Enstitüsü'nün (TSE)1996 ve 2000 yıllarında belirledigi, Okul Çevre Saglıgı Standartları (OÇSS)kullanılarak hazırlanan form ile toplanmıs ve SPSS programındadegerlendirilmistir. Arastırma sonucunda okulların; % 38,5'inde sınıflardakiögrenci sayısının 41 ve üstünde oldugu, % 93,1'inde revir bulunmadıgı,% 66,7'sinde ögrenci basına düsen arsa alanının yetersiz oldugu, % 86,1'ininönünde trafigi düzenleyecek sistem olmadıgı, bahçelerin % 86,1'ininetrafının çevrili ama yetersiz oldugu belirlenmistir. Okul binalarının %91,7'si iki ile dört katlı olup, % 87,5'inde nem, ses ve ısıya karsı yalıtımbulunmamaktadır. Sınıflarla ilgili bazı fiziksel özelliklere bakıldıgında ise,okulların % 66,7'sinde aydınlatmanın, % 75'inde pencere konumlarının,% 86,1'inde pencerelerin yerden yüksekliginin, % 88,9'unda yazıtahtalarında kullanılan kalemin, % 93,1'inde çöp kutularının, % 65,3'ündesıraların ve % 79,2'sinde her ögrenciye düsen ortalama alanın standartlarauygun olmadıgı belirlenmistir. Ayrıca okulların % 66,7'sinde kız,% 52,8'inde erkek ögrenci tuvaletlerindeki kabin sayıları yetersizdir ve% 66,7'sinde tuvaletlerin genel temizligi standartlara uygun degildir.Arastırma sonuçlarına göre, okulların yapımı sırasında OÇSS'nin gözönünde bulundurulması, Milli Egitim ve Saglık Müdürlügü, Karayolları,Belediye, Valilik gibi kurumlarla isbirligi yapılarak, belirlenenyetersizliklerin düzeltilmesi, ayrıca okullarda ögrenci saglıgının korunmasıve gelistirilmesi, düzenli periyodik muayenelerin yapılması ve kayıtlarıntutulması için okul saglıgı hemsiresi görevlendirilmesi gibi önerilerdebulunulmustur.Anahtar Kelimeler: Okul Saglıgı, Okul Çevresi, Fiziksel Çevre. The aim of this descriptive study was to evaluate the physical conditionsand environment of 72 primary schools in Sivas Province center from theaspect of students' health. Data were collected by a questionnaire,constructed from the School Environmental Health Standards defined in1996 and 2000 by the Turkish Standards Institute and analyzed using theSPSS program. The results show that there were 41 or above students in theclassrooms of 38,5 % of the schools, 93,1 % of the schools did not have aninfirmary, 66,7 % had inadequate space per student, 86,1 % did not have anorganized traffic system in front of the school, 86,1 % of the gardens hadinadequate fencing around them. The majority of the schools 91,7 % had twoto four floors, and 87,5 % did not have insulation against moisture, soundand light. In the examination of the physical characteristics of the classroomsit was determined that standards were not met in 66,7 % of the schools forlighting, in 75 % for position of windows, in 86,1 % for height of windowsfrom the floor, in 88,8 % for pens for writing on white/blackboards,in 93,1 % for garbage cans, in 65,3 % for desks, and in 79,2 % for the spacefor each student. In addition in 66,7 % of the schools there were inadequatenumbers of student toilets for girls and in 52,8 % for boys, and in 66,7 % ofthe schools the general cleanliness of the toilets was below standard. Basedon the research results it is recommended that the School EnvironmentalHealth Standards be taken into consideration during the construction ofschools, that the Education Ministry, Health Ministry, Police Department,Mayor's office and Governor's office work together to correct thesedeficiencies, and that a school nurse be assigned to schools to protect andimprove student health, to conduct periodic examinations, and to keeprecords.Key Words: School Health, School Environment, Physical Environment.
Collections