İnteraktif uyarı sistemi ile aşırı hız yapan taşıtların denetimi; ilgili mevzuat ve teknolojik gerekliliklerin araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Hızlı kentleşme ve taşıt sayısının artmasıyla birlikte yol kapasitelerinin artan talebi karşılayamaz hale gelmesi birçok trafik sorununu ortaya çıkarmaktadır. Bu sorunların başında önemli ölçüde can ve mal kayıplarına yol açması nedeniyle aşırı hızdan kaynaklanan trafik kazaları gelmektedir. Literatürde bu sorunları gidermek amacıyla çeşitli çalışmalar yer almaktadır. Bu kapsamda geliştirilen yöntemlerin çoğunda lokal hız ölçümü ve denetim prensibine dayanan çözümlerin öne çıktığı dikkat çekmektedir.Oysa ki; günümüzdeki teknolojik gelişmeler hız yapan taşıtları, konumu ve zaman bilgileriyle birlikte belirlenmesini sağlayan çeşitli çözümlerin geliştirilmesine imkan sağlamaktadır. Bu kapsamda gelişen yöntemlerden birisi de `interaktif uyarı sistemi`dir. Böyle bir sistem aşırı hız yapan taşıtları, anlık hızını ve konumunu GPS yardımıyla belirleyip taşıtlardaki elektronik takograf yardımıyla kaydedilebildiği gibi, bu bilgilerin kontrol birimine gönderilmesini sağlamaktadır. Böylece yasal hızı aşan taşıt sürücüsü eş zamanlı olarak geri bildirimle uyarılabilir; hızını azaltması sağlanabilir. Ancak sürücü hızını azaltmamakta direnirse bu sistem tekrar uyarı gönderip hızını azaltacak otomatik mekanizmayı hayata geçirebilir. Bu tez çalışmamda gelişmiş ülkelerde ağır taşıtlara uygulanan böyle bir sistemin ülkemizde uygulanabilir olması için gerekli mevzuat ve teknolojik altyapısı üzerine bir araştırma yapılmıştır. Rapid urbanization and growing demand with the increase of the number of vehicles on the road capacity can not afford to become reveals the many traffic problems. The main problem due to lead to a significant loss of life and property are from traffic accidents caused by excessive speed. There are several studies in the literature in order to resolve these issues. Most of the methods developed in this context it is striking that stand out solution based on the principle of local speed measurement and control. However; today's technological advances speeding vehicles, and enables the development of various solutions so that you can with the location and time information. One of the methods developed in this context, `interactive warning system` is. Such a system makes excessive speed vehicles, such as instant speed and location can be recorded with the aid of electronic tachographs in vehicles identify with GPS, providing this information is to be sent to the control unit. Thus vehicle drivers exceeding legal speed can be stimulated by feedback simultaneously; It is provided to reduce the speed. If the resistance is to reduce the speed but the driver would reduce the speed of this system could automatically send warning mechanism life again. This thesis research was carried out in developed countries in my work on the necessary legislation to be applicable and technological infrastructure in our country such a system applied to heavy vehicles.
Collections