Elektronik denetim sistemi (TEDES) uygulamalarının sürücü davranışları ve trafik kazaları üzerindeki etkisinin değerlendirilmesi: İstanbul örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ülkemizde 2013 yılı itibariyle 161.306 ölümlü ve yaralanmalı trafik kazasında, 274.829 kişi yaralanmış 3.685 kişi hayatını kaybetmiştir. Türkiye İstatistik Kurumu 2013 yılı verilerine göre hız ihlali, ölümlü ve yaralanmalı trafik kazalarının oluşumunda yüzde 41.04 oranında etkilidir. Yine İstanbul ilimizde de hız ihlali sonucu meydana gelen ölümlü ve yaralamalı trafik kazaları üzerindeki etkisi yüzde 33 civarındadır. Karayolu ölümlerinde ve yaralanmalarında en önemli faktörün hız yapma olarak yorumlanan aşırı hız (hız sınırının üzerinde araç kullanma) veya uygun olmayan hız (yasal hız sınırına uygun ancak şartlara göre çok hızlı araç kullanma) olduğu konusunda görüş birliği bulunmaktadır.Hızdan kaynaklı kazaların azaltılması ve sürücü davranışları üzerinde caydırıcı bir etki meydana getirebilmek, trafik kurallarının yol kullanıcılarından bağımsız bir şekilde sürekli takip edilmesi, böylece sürücülerin kurallara uymasını sağlayarak trafik düzeninin sağlanması amacı ile Elektronik Denetim Sistemi uygulamaları önem kazanmaktadır. Tez çalışmamızda ilimizde kullanılan elektronik denetleme sistemlerinden özellikle kırmızı ışık ihlallerinin ve hızın kontrol altına alınabilmesi konuları incelenmiş, bu amaçla 4 kırmızı ışık ve 4 hız ihlal tespit sistemi noktası seçilmiş ve bu noktalarda alan çalışması yapılmıştır. Yapılan çalışmalar ve değerlendirmeler sonucunda elektronik denetleme sistemi kurulan bölgelerde sürücü davranışlarının kontrol altına alınması ve trafik kazaların azaltılmasında ciddi bir etkiye sahip oldukları anlaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Trafik, Elektronik Denetim Sistemi, Denetim, Trafik Kazası In our country, at 2013, 161.306 traffic accidents involving death and injury took place, with 274.829 people injured while 3.685 died. According to the 2013 data released by Turkish Statistical Institute, a violation of the speed limit accounts for 41.04 of the occurrence of traffic accidents involving death and injury. And as for the city of Istanbul, Violation of the Speed Limit accounts for about 33 of of the occurrence of traffic accidents involving death and injury. There is a consensus that the major factor in highway deaths and injuries is the extreme speeding (driving beyond the speed limit) or improper speed (driving in observance of the statutory limit, yet very fast under the circumstances).The Electronic Control System mechanisms gain importancein today's worldin terms of reducing speed-caused accidents andcreating a deterrent effect on driving behaviours and to continuously monitoring the traffic rules independent from road users and, thus, to urging drivers to adhere to driving rules, for a satisfactory traffic order.In this dissertation, we studied particilarly those aspects of the electronic control systems used in our city which involve the violation of red light rules and the speed controlling. To this end, we picked 4 red light and 4 speed limit violation detection points to conduct our field research. Results of the researches and evaluations indicated that electronic control system has a significant impact on the controlling of driving behaviours and on the reduction of traffic accidents as evidenced by the data collected from the areas where this system is installed.Keywords: Traffic, Electronic Control System, Control, Traffic Accident
Collections