Toplam kalite yönetiminin küçük ve orta ölçekli işletmelerde uygulanabilirliği ve Manisa organize sanayi bölgesinde bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Toplam Kalite Yönetimi Anlayışı, işletmelerde en çok konuşulan kavramlardan biridir. Çünkü 1980'li yıllarda kalite en önemli rekabet silahı idi. Fakat 1990'lı yıllarda varlığını sürdürmek isteyen işletmeler için rekabet silahından daha da ötedir. Küçük ve Orta ölçekli işletmeler günümüz ekonomisinin can damarlarıdır. Küçük ve Orta ölçekli işletmeler de bu yarışta var olmak,rekabet edebilmek istiyorlarsa yüksek kaliteyi yakalayarak, büyük işletmelerle birlikte hareket etmelidirler. Çünkü Küçük ve Orta ölçekli işletmelerin çoğu büyük işletmelere yan sanayi olarak hizmet vermektedirler. Kalite tüm işletmeler için önemlidir.Kalite bir yatırımdır. Bir işi ilk defada doğru olarak yapmak,hatayı sonradan düzeltmekten daha ucuzdur. İlk defada doğru ürünün üretilebilmesi için Küçük ve Orta ölçekli işletmelerde biran önce Toplam Kalite Yönetimi uygulamasına geçilmesi gerekmektedir. Bu tezin ana amacı, Toplam Kalite Yönetimi uygulamalarının Manisa Organize Sanayi Bölgesindeki KOBİ'lerde uygulanabilirliği, kalite problemlerini.müşteri-tedarikçi ilişkilerini ve Küçük ve Orta ölçekli işletmelerin ihtiyaçlarını belirlemektir. III ABSTRACT Total Quality Management (TQM), has become one of the most frequently discussed topics in current business literature because quality became a competitive weapon in the 1980's in most industries.But in the 1990's, quality no longer seems to be a competative weapon.but rather a prerequisite to survival. Small and Medium size enterprises (SME's) are the life blood of modern economies. That they should remain competitive and produce high quality outputs is of importance not only at the macro level also to larger organizations, because SME's are suppliers of goods and services to larger organizations. Quality is important for enter prises. of all sizes. Besides,quality is a sort of investment as it costs less to manufacture an item correctly for the first time than to have to re-produce it. In order for SME's to produce the correct and quality product, The Total Quality Management practices must promptly be implemented. The aim of this thesis is to evaluate the Total Quality Management practices of Small and Medium Size Enterprises in Manisa,quality problems of SME's,the evolution of customer and supplier relationships, and needs of the SME's. IV
Collections