Sivas il merkezindeki ilköğretim okullarında görev yapan beden eğitimi öğretmenlerinin ders dışı egzersiz çalışmalarında karşılaştıkları sorunların incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez, Sivas il merkezindeki ilköğretim okullarında görev yapan beden eğitimi öğretmenlerinin ders dışı egzersiz çalışmalarında karşılaştıkları sorunların incelenmesi, varsa sorunların çözümü için gerekli tedbirlerin alınması ve ilköğretim okullarındaki ders dışı egzersiz çalışmalarının veriminin arttırılması amacıyla hazırlanmıştır.Araştırmada Sivas il merkezinde görev yapan beden eğitimi öğretmenlerine ait çeşitli değişkenler (cinsiyet, yaş, medeni durum, haftalık egzersiz ders saati) incelenmiştir.Araştırmada araştırmacı tarafından test geliştirme yöntemlerine göre bilgi toplama formu (anket) hazırlanmıştır. Bilgi toplama formları 2009/2010 eğitim öğretim yılı 2. döneminde evrenin tamamını oluşturan 96 beden eğitimi öğretmenine uygulanmıştır.Araştırmada tanımlayıcı istatistikler (frekans, yüzde, ortalama, standart sapma) ve değişkenler arasındaki farklıkları ortaya koymak amacıyla bağımsız gruplar t testi uygulanmıştır.Araştırma sonucunda cinsiyete göre bayanların erkeklere göre ders dışı egzersiz çalışmalarında daha fazla sorunla karşılaştıkları görülmektedir. Yaş, medeni durum, haftalık ders dışı egzersiz ders saati değişkenlerine göre genelde anlamlı bir fark bulunamamasına rağmen ankete ait bazı alt ifadelerde anlamlı farklılık ortaya çıkmıştır.Anahtar Kelimeler: Beden Eğitimi, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni, Ders Dışı Egzersiz. This dissertation was prepared for analyzing the problems to which Physical Education Teachers, who work at secondary schools in Sivas City Center, face at extracurricular exercises, taking necessary steps for the problems if exist, and increasing the effectiveness of the extracurricular activities.At the study, a variety of variables (gender, age, marital status, and weekly teaching periods for exercises) belong to physical education teachers, who work at Sivas city center, were analyzed.At the study, a data collection form (survey) according to test development methods was designed by the researcher. The data collection forms were applied to 96 physical education teachers, who constitute the whole universe, in 2nd Term of 2009/2010 Academic Year.At the study, in order to show the differences between the defining statistics (frequency, percent, mean average, standard deviation) and variables, a ?t independent groups test? was hired.At the result of the study, it is seen that women face more problems than men at extracurricular exercises when it is examined according to the gender. Although there is generally no rational differences according to the variables on age, marital status and weekly teaching periods for extracurricular activities, the rational difference at some sub-statements belong to the survey appeared.Keywords: Physical Education, Physical Education and Sports Teacher, Extracurricular Exercise.
Collections