Kentsel mekanların yaşanabilirliğinin çocuk ve kent ilişkisi yönünden irdelenmesi; Sultangazi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada; yaşanabilir kent kriterleri üzerinden çocuklar için kentsel mekân gereksinimlerini saptanmıştır. Dört ana bölüm ve sonuçtan oluşan çalışmada; ikinci bölümde; kent ve kentsel mekân kavramları diğer bölümlere altlık oluşturmak amacıyla araştırılmıştır. Üçüncü bölümde ise; yaşanabilirlik kavramı ve ölçütleri, ABD ve Avrupa yaşanabilir kent uygulamaları, süreçleri ve çalışmaları anlatılarak yaşanabilir kent kriterleri ortaya konmuştur. Çocuk gelişimi ve ihtiyaçları ortaya konularak çocuklar için yaşanabilir kent ölçütleri ve kentsel mekân gereksinimleri ortaya konmuştur. Dördüncü bölümde ise Sultangazi İlçesinin genel yapısı ve çocuklara yönelik yürütülen projeler anlatılmıştır. Sonuç bölümünde ise çocukların yaşanabilir bir kente ulaşması için güvenli, tarihi dokusuna ve estetik değerlere sahip çıkan, çocuk katılımını ve komşuluk biriminin oluşmasını destekleyen, toplumsal dokunun heterojen gelişmesini önemseyen bir bakış açısının analizi sunulmuştur. Aile, çocuk ve farklı disiplinlerdeki proje yürütücüleri, sivil toplum örgütleriyle birlikte projeler yürütülmelidir. Bu hedefler gerçekleştiğinde hem çocuklar hem yetişkinler için yaşanabilir kent yaratmak mümkündür. In this piece of work, the civil space needed by children have been determined in terms of livable city criterion. The content of this four chaptered work have been presented as following : In the second chapter, concepts of city and civil space have been analyzed in order to provide base information for other chapters. In the third chapter, concept of livability and its criterion, USA and EU livable city implementations, processes and works have been explained in detail and new livable city criterion have been put forth.In fourth chapter, an overview of the general structure of Sultangazi district and projects concerning children have been described in detail. In the conclusion chapter, an analysis of the means to provide a perspective that emphasizes historical and esthetical values, provides a secure, neighborhood based environment for children so that they can get the advantage of growing in a livable city and last but not least, supports a heterogenous development for the society. As a result of this work a final statement such as `Family, children and project managers of various diciplines should work together with NGOs to acquire the desired solution for the best of both children and grown people : To create a livable city.`
Collections