Belediyelerde mali yönetim ve denetimde etkinlik
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Demokratik sistemin en gelişmiş şekliyle uygulandığı ülkelerde yerel yönetimlerin yetki alanının giderek genişlediği görülmektedir. Yekti alanının genişlemesi hem idari hem de mali yönden özerklik anlamına gelmektedir. Demokratik yönetim yapılarının yaygınlaşması, yerel yönetimlere tanınan özerkliğin artma sürecini beraberinde getirmiştir. Kendilerine yüklenen fonksiyonları artan yerel yönetimler, başta mali sorunlar olmak üzere bir çok yeni sorunlarla karşı karşıya kalmaktadır. Yerel yönetimlerini mali açıdan güçlendiren ülkelerde bu tür sorunlar önemli ölçüde azalırken diğer ülkelerde daha da artmaktadır. Ülkemizde yerel yönetim birimleri içerisinde en fonksiyonel olan belediyelerdir. Ülke genel nüfusunun yaklaşık %80'i belediye sınırlan içinde yaşamaktadır. Belediyeler sundukları hizmet yönünden halkın günlük yaşamında büyük öneme sahiptir. 20. yüzyılın son çeyreğinden başlayarak değişen kamusal hizmet anlayışı, halkın yerel hizmet yönünden belediyelerden beklentilerini artırmıştır. Artan yerel gereksinimlerin karşılanmasında da yeterli mali kaynaktan yoksun olan yerel yönetimler, merkezi yönetimin aşın müdahalesi sonucu mali yönden güçsüz kalmaktadır. Bu çalışmada mali yönden belediyelerin kaynaklarının etkin ve verimli kullanımına ilişkin çözümler bulunmaya çalışılmıştır. Çalışmanın birinci bölümünde yerel yönetimler ve temel ilkeleri; ikinci bölümde bütçeleme sistemleri ve belediye bütçeleri; üçüncü bölümde de belediyelerde mali denetim ve etkinlik değerlendirmesi ve konuya yönelik bir anket çalışmasına yer verilmiştir. ABSTRACT Today, in the countries in which democratic political system is applied comprehensively, it is appeared that jurisdiction of local governments is expanded gradually. This also means that both administrative and financial of local governments are broadening. Widespread democratic administrative structures yield at the same time to the increasing of autonomy given to local governments. Local governments with newly imposed functions come face to face many problems - among them, financial problems are in the lead. In the countries which strengthen their local governments in terms of their financial structures, such problems are lessening considerably whereas in the others, they are growing. In our country, municipalities are the most functional units among other local government bodies. Approximately 80 percent of general population in Turkey live within the boundaries of municipalities. Moreover, they have an important place in the daily life of citizens in terms of the services that they supply. `Public service` understanding, which has been changing since the last quarter of 20. Century, augments the expectations of citizens from municipalities an their local services. In addition to the deficiencies in the meeting of increasing local necessities, excessive interventions of central government make financial structures of local government bodies powerless. ?. In this study, I will seek to give some solutions regarding the efficient and effective usage of financial resources of municipalities. In the first part of the study, local governments and related basic principles will be considered. In the second part, budgeting systems and municipality budgets will be reviewed. Financial auditing and efficiency appraisal will be examined in the third part. Also, in this part, I will give place to a suitable questionnaire.
Collections