Karayolu bariyerlerinin motosiklet kazalarına etkileri ve alternatif bariyer sistemlerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Karayolu ulaşımında, toplu ulaşım ile birlikte hususi ulaşım araçları da yaygın olarak tercih edilmektedir. Büyükşehirlerde ise trafik yoğunluğunu artırması ve zamanı verimli kullanma ihtiyacı insanları daha pratik olan ulaşım araçlarının kullanımına teşvik etmiştir. Bu araçlardan en çok tercih edileni motosikletlerdir. Ancak hızlı gelişen bu ulaşım değişikliğine paralel olarak karayolları güvenliği geliştirilememiş ve motosiklet kullanıcılarına uygun hale getirilememiştir. Uluslararası literatüre girmiş olan çalışmaların ülkemizde tatbik edilmediği görülmüştür. Karayolu ulaşımının yoğun bir şekilde tercih edilmesine paralel olarak trafik güvenliğinin tam sağlanamamasıyla birlikte trafik kazaları daha çok görülmektedir. Bu da karayolu güvenliğinde bariyerlerin motosikletlilere uygun hale getirilmesi ile ilgili ihtiyacı ortaya koymaktadır.Mevcut bariyer sistemleri; binek araçlar, minibüs, otobüs, kamyon, kamyonet gibi araç gruplarını dikkate alarak uygulanmaktadır. Trafikte her 100 aracın 15'i motosiklet kullanıcısı olmasına rağmen bariyer tasarımında dikkate alınmamaktadır. Bu bariyerler olası bir kaza halinde, motosiklet kullanıcılarını koruyamadığı gibi, daha fazla tehlike arz etmektedir. Son yıllarda motosiklet kullanımı arttıkça buna bağlı kaza sayısında da artış gözlenmekte ve konunun ciddiyeti artmaktadır.Bu çalışmanın amacı, mevcut bariyer sistemlerini inceleyerek, motosiklet kazalarındaki etkileşimlerini araştırmak, motosiklet bariyerleri ile ilgili ulusal ve uluslararası literatürdeki tavsiyeleri ve çözüm yöntemlerini ele alarak, mevcut bariyerlere en uygun sistemi ülkemizde de uygulanabilir hale getirmektir.Anahtar Kelimeler: Motosiklet Bariyerleri, Motosiklet Koruma Rayı, Motosiklet Koruma Sacı, Yol Güvenliği. Private transport is also a widely preferred means of transport in addition to public transport in road transport. Increased traffic density in big cities and the need of using time efficiently have lead people to use of more practical transportation vehicles. The most preferred vehicles in this sense are motorcycles. However, road safety has not been developed so fast in parallel with this rapidly developing changes in transport and not made suitable for motorcycle users. It can be observed that studies which have entered the international literature are not applied in our country. Traffic accidents increase in as much as the road safety cannot be fully ensured in parallel with the intensive preference of road transport. And this situation brings forward the need for adapting roadside barriers to motorcycle users in terms of provision of road safety.Existing barrier systems are arranged by taking into consideration the vehicle groups such as passenger cars, minibuses, buses, trucks and vans. Although 15 out of every 100 vehicles in traffic are motorcycles this case is not considered in design of roadside barriers. These roadside barriers in addition to failing to protect the motorcycle users in case of an accident, they pose additional danger. Increase in the number accidents is observed in recent years in line with the increased use of motorcycles and seriousness of the issue also increases accordingly.The objective of this study is to examine the existing barrier systems, investigate the interaction in motorcycle accidents, considering the recommendations and solutions in related national and international literature regarding motorcycle barriers and make the most suitable system for the existing barriers applicable in our country.Keywords: Motorcycle Barriers, Guardrails for Motorcycles, Motorcycle Protection Plate, Road safety.
Collections