Kriz dönemi stratejileri, Tofaş ve Renault örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET İşletme çevresindeki belirsizlik ve hızlı değişmeler işletmeleri beklenmedik tehlike ve fırsatlarla karşı karşıya bırakabilmektedir. Diğer taraftan globalleşmenin etkisiyle yoğunlaşan rekabet, işletmelerin krizle karşılaşma risklerini oldukça arttırmaktadır. Özellikle teknolojik gelişmelere ayak uyduramayan, ürün ve/veya hizmetlerini hedef müşterilerinin tercihleri doğrultusunda şekillendiremeyen işletmeler ister istemez krizle karşı karşıya kalmaktadır. Kriz bir işletmenin üst düzey hedeflerini tehdit eden, bazen de yaşamını tehlikeye sokan, ivedilikle tepki verilmesi gereken bir durumdur. Bu bağlamda işletme yöneticilerinin sürekli çevre analizi yapmak suretiyle olası kriz sinyallerini alıp, krize karşı hazırlık ve engelleme mekanizmaları kurmak gibi önemli bir görevi vardır. Genellikle krizler meydana gelmeden önce bazı belirtiler gösterirler. Tecrübeli bir yönetici bu belirtileri zamanında anlayıp krizi önlemeye çalışır. Şayet krizi önlemek mümkün olmazsa yönetici, krizi en az kayıpla atlatabilmek için işletme içinde çeşitli önlemler alır. İşletmeler krizden korunabilmek için öncelikle nitelikli personelini elde tutmaya ve motive etmeye çalışmalıdır. İşletmede çalışan personelin motive edilmesi konusunda çalışanlara yönelik olarak verilen gerek hizmet içi gerekse genel konulardaki eğitim önemli rol oynar. Ayrıca bu eğitim, olası kriz durumlanna karşı personelin hazırlıklı olmasını ve çalışanlar arasında güçlü bir üetişimin oluşmasını da sağlar. İşletmelerin kriz yönetimi planlarım önceden hazırlayarak etkin olarak uygulamaları, durgunluk dönemlerinde dahi Ar-Ge yatırımlarına hız vermeleri, kendi alt yapı sistemlerine yatırım yapmaları ve finansal kaynaklarım etkin olarak kullanmaları kendileri için krizden korunma bağlamında hayati önem arz etmektedir. vnı ABSTRACT Companies face unexpected threats and opportunities depending on the degree of uncertainty and rapid changes in their environment. On the other hand, stiff competition stepped up by globalization increases the risk of crisis for companies, especially for those which lack the ability to catch up technological innovations and to adapt their products and services according to customers' needs and wants. A crisis is a phenomenon which jeopardizes a company's goals and sometimes its life; thus requires a rapid response. In this context, company managers have to watch for probable crisis signals via continuous environment analysis and establish different mechanisms to stop or to alleviate any crises. Retaining and motivating qualified employees and providing training programs to them are some of the methods companies use in getting their employees ready to crises. Besides, companies should have crisis management programs in advance, apply them effectively during crisis, never ignore R&D programs even in hard times, invest continuously in their infrastructures and control their financial resources wisely. DC
Collections