ERP uygulamalarında üretim ve stok etkinliği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Böyle bir çalışmanın seçilmesinin en önemli nedeni ERP konusunun son derece güncel olmasından kaynaklanmıştır. Üretim yöntemlerinin sürekli gelişme gösterdiği günümüzde, artık işletmeler, daha ağırlıklı olarak bilgisayar sistemlerinin hesaplamaları otomatik olarak yaptığı, son derece dinamik olan sistemleri tercih etmektedirler. Bu çalışmayı hazırlarken gelişmiş ülkelerde CRM gibi daha detaylı ve daha güncel çalışmalar yapılmakta ve programlar hazırlanmaktadır. Günümüzde endüstriyel otomasyon sistemlerini çeşitli gruplara ayırmak mümkündür. Bunlar, kullanım yerleri ve amaçlarına göre değişik kriterlere ayrılabilir. Ancak, en geçerli snıflandırma işletme ile müşteri arasında kurulan mal ve hizmetlerin geçiş düzenine göre yapılan sınıflandırmadır. Burada üç ana kavram ortaya çıkar ki; bunları işletme, zincir ve müşteri olarak sımflandırabiliriz. Bu üç değişik kademe içerisinde elbette ki diğerleri ile ilişkili olarak sırasıyla Kurumsal Kaynak Planlama (KKY), Tedarik Zinciri Yönetimi (TZY) ve Müşteri İlişkileri Yönetimi (MİY) başlıkları altında değişik uygulamaları saymak mümkündür. Bu uygulamalar sadece belirli departmanlarda uygulanıyor olabileceği gibi tüm işletmeye yayılmış büyük sistemler için de uygulanabilir. Belirli departmanlarda uygulanan küçük ve bağımsız uygulamaların işe çok daha uygun ve departmana özel bir çok özelliği barındırıyor olmasına rağmen, bilginin diğer departmanlarla paylaşımı ve özellikle üst yönetimin etkili çapraz raporlamaları yapabilmesi amacıyla işletme geneline yayılmış büyük sistemler tercih edilmektedir. Özellikle proses ve iş akışlarının çok dinamik olduğu günümüz endüstriyel İT sistemlerinde iş gerekleri günden güne değişmektedir. Bir gün için gerekli plan veri ve fonksiyonlar; işletmenin değişen ihtiyaçları ile birlikte yetersiz ya da tek başlarına önemsiz kalmaktadır. Böyle durumlarda; hem işletmenin fiziksel işleyişi hem de yazılım ve donanım olarak bilgi sistemi güncellenerek, yeni oluşumları karşılayabilecek hale getirilmelidir. ABSTRACT ERP issue is a recent issue which is the most important reason to choose this issue as a thesis for me. In today's environment production methods are being developed da by day. Firms prefer computer systems and programs in the production area to automatically manuplate their problems which are very dynamic. Especially in developed countries more complex and detailed systems are prepared and developed continuously. It is possible to classify the systems of automotion which is used in Industry into groups. The can be grouped by the places which are used and their aims. I suppose the most valid specification is by the order of these firms, chain and customers. These systems are Enterprise Resource Planning (ERP), Supply Chain Management (SCM) and Customer Relations Management (CRM) in order. These programs can be used both in some specific departments and also the whole firm. It is preferred that these systems must be used in the whole firm. Because we can have some different reports which is querried between cross departments database, the firm and the customer. There are three different concepts which are used in this criteria. Job requirements are being changed continuously in today's environment and especially in IT systemswhich are used in Industry. And the processes and job flows are very complex and dynamic. The data and functions which are reqired today will not be enough by the requiremnets of firm changes day by day. In this case both physical work process of the firm and information system as software and hardware must be modified to meet the new requirements.
Collections