7. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersine yönelik tutum düzeyleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu Araştırmanın amacı, 2002-2003 öğretim yılında ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin Sosyal Bilgiler dersine yönelik tutum düzeylerini belirlemektir. Araştırmanın bağımsız değişkenleri ; cinsiyet, yaş, geçen yıl sosyal Bilgiler dersinden aldığı not, bu yıl Sosyal Bilgiler dersinden aldığı not, yerleşim yeri ve ailesinin toplam gelir düzeyidir. Araştırmanın verileri 2002-2003 öğretim yılında okutulan Sosyal Bilgiler dersine yönelik 8 yerleşim yerinde, 15 ilköğretim okulunun 7. sınıflarında okuyan 391 öğrencinin Öğrenci Tutum Düzeyi Bilgi Formu'na verdikleri cevaplardan elde edilmiştir. Araştırma betimsel niteliktedir. Araştırma sonuçlarına göre ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin Sosyal Bilgiler dersine yönelik tutum düzeyleri nötr bulunmuştur. Anahtar Kelimeler : Duyuşsal Alan, İlköğretim, Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutum, Eğitim Hedeflerinin Sınıflandırılması ABSTRACT The aim of this research is to determine attitude levels of 7th grade primary school students, who are enrolled in 2002-2003 academic year, towards Social Science Class. Independent variables of the research as follow: sex, age, last years grade of Social Science Class, the residential situation and their family's yearly income. The data in this resarch has been collected by using the responses, of 391 7th grade students of 15 primary schools, in 8 regions, to Student Attitude Level Information Form. This is a descriptive study. Based on the analysis it has been found that the 7th grade primary school students attitudes towards the Social Science Class have been found neutral. Key Words: Affective domain, Primary School, Attitude Towards Social Science Class, Taxonomy Of Educational Objectives.
Collections