İşletmelerin öğrenen örgütlere dönüşümü açısından bilgi toplumunda liderliğin değerlendirilmesi `Arkas örneği`
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bilgi toplumuna geçiş sürecinin yaşandığı günümüzde işletmeler açısından bilgi, stratejik bir kaynak haline gelmiştir ve bu kaynağı etkin biçimde kullanabilen işletmeler rekabette üstünlük açısından avantajlı konumda bulunmaktadırlar. Bilginin etkin kullanımı yönünde bireysel öğrenmeden örgütsel öğrenmeye uzanan bir sürecin varlığı ve bu bağlamda öğrenen örgüt kavramı ön plana çıkmaktadır. Değişim sürecinin hızlı olması, bireylerin ve toplumların örgütlerden farklı taleplerde bulunmaları yönetim düşüncesinde bütünleştirici bir yaklaşım olarak öğrenen örgütlerin doğmasına sebep olmuştur.Öğrenen örgütler; örgütün içindeki ve dışındaki insanların, gereksinimlerine, isteklerine, beklentilerine yanıt verebilecek değişme, gelişme ve dönüşme kapasitesine sahiptirler. Bilgi toplumunda hızla değişen belirsiz bir gelecekte, rekabet avantajı açısından gerekli olan stratejik düzeyde bir dönüşümdür. Bu dönüşümün sağlanması yönünde ise stratejik liderlik yaklaşımı önem kazanmaktadır.Çalışmamızda bu bakış açısından yola çıkılarak bilgi toplumuna geçiş sürecinde öğrenen örgütlere dönüşümün gerekliliği ve bu dönüşümü gerçekleştirme yönünde ise stratejik liderlik yaklaşımının etkileyici, yönlendirici ve sürükleyici rolünün özgün bir örnek kapsamında değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu noktadan hareketle denizcilik sektöründe lider konumda bulunan Arkas Holding bünyesinde üç aşamadan oluşan bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Bu süreçte öncelikle `Öğrenen Örgüt Modeli` kapsamında uygulanan ampirik araştırma ile Arkas Holding'in bu modele uyum kapasitesi değerlendirilmiştir. Daha sonra gerçekleştirilen arşiv araştırması ve liderin görüşlerinin değerlendirilmesi ile öğrenen örgüt ve stratejik liderlik bağlamı ortak kriterler kapsamında analiz edilmiştir. Knowledge has become a strategic resource in today's transition to the information age and the companies using it effectively have gained competitive advantage. The existence of a period leading to organizational learning from the individual one to ensure effective usage of information and at this context, a learning organization concept has taken front stage. The rapid process of change and varying requirements from the individuals and the communities have led to the emergence of the learning organization as a concept which forms an unifying approach of the management thought processes.Learning organizations have the capacity for changing, improving, and transforming in order to respond to the requirements, desires, and expectations of the people inside or outside the organization. In a rapidly changing uncertain future, strategic transformation is required for competitive advantage. Strategic leadership is gaining importance in the course of achieving this transformation. In our study, we have aimed to evaluate the effective, directive, and leading role of strategic leadership and the necessity of the transformation to learning organizations in the transition period to information community using an original example. Starting with this concept, a study consisting of three phases has been conducted with Arkas Holding, a leader in the maritime sector. During this process, to start with, applicability capacity of Arkas Holding to this model has been evaluated in terms of the Learning Organization Model with an empirical research. In addition, using archive searches and evaluation of the leader's opinions, relationship of learning organization and strategic leadership concepts has been analyzed using common criteria.
Collections