Mastering işleminde analog ve modelleme karşılaştırması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüz teknolojisinin ilerlemesiyle müzik prodüksiyonun içine girmeye başlayan analog hardware ekipmanların simülasyonları incelenerek orijinal tasarımına ne derecede yaklaşabildiği gözlemlenmiştir. Özellikle mastering işlemi ve mastering mühendisliği minvalinde yapılan anlatımda ilk olarak işitsel prodüksiyonların son aşamasında önemli bir yer tutan mastering işleminin tam olarak ne olduğu açıklanmaya çalışılmıştır. Kullanılan ekipmanlar ve teknikler ortaya konularak bu ekipmanların farklılıklarının ne gibi işlevlere hizmet ettiği açıklanmıştır. Bir sonraki aşamada analog kompresör ve equalizer ile bunların UAD ve Waves firmaları tarafından üretilen dijital simülasyonları, tamamen aynı parametreler uygulanarak örnek parçalar üzerinde uygulanmıştır. Ortaya çıkan sonuçlar ses mühendisleri, müzisyenler ve normal dinleyicilerden oluşan üç gruba dinletilerek bir anket sunulmuştur. Analog veya dijital olan hangi örneği dinlediklerini bilmeyen dinleyicilerden hoşlarına gideni seçmeleri istenmiştir. Ortaya çıkan sonuçlar genel itibariyle birbirine eşit çıkmış, bu da dijital simülasyonların işlerini bir hayli iyi yaptığını ortaya koymuştur. Bir sonraki aşamada dinletilen örnek parçalar spektogram yardımıyla analiz edilerek analog ve dijital kombinasyonların sese ne gibi artı veya eksi değerler kattığı gözlemlenerek açıklanmıştır. As todays technologies progress, digital simulations of analog hardware equipments which begin to enter the music production area are analyzed to see how successfully similar to original design. Firstly, it is aimed to explain what exactly mastering is in detail that takes an important place in audio productions. By explaining all the equipments and techniques used in mastering process, it's aimed to find out what all these elements' difference make sense. On the next chapters, analog compressors, equalizers and their digital simulations that produced by UAD and Waves firms are applied on same tracks with same parameters. Three groups including audio engineers, musicians and normal people listened rendered sample tracks and participated in a survey. All the listeners who didn't know if they are listening analog or digital renders, asked to pick ones they liked. Results are generally equal to each other and this shows digital modelings do their job successfully. In the last chapter, sample tracks those listened by subjects are analyzed by spectograms to examine how analog and digital combinations add positive or negative value to sound.
Collections