Celal Bayar Üniversitesine bağlı meslek yüksekokullarının etkinliklerinin veri zarflama analizi ve ölçülmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
CELAL BAYAR ÜNİVERSİTESİ'NE BAĞLI MESLEK YÜKSEKOKULLARININETKİNLİKLERİNİN VERİ ZARFLAMA ANALİZİ İLE ÖLÇÜLMESİAnıl İlkem ÖZCANÖZETBu tez çalışmasının temel amacı, etkinlik analizinde yeni bir yöntem olan VeriZarflama Analizi kullanılarak, Celal Bayar Üniversitesi'ne bağlı Meslek Yüksekokulları'nıngöreceli etkinliklerini hesaplamak ve elde edilen bilgiler dahilinde etkin olmayan meslekyüksekokulların etkinsizlik nedenlerini analiz etmektir.Çalışmada, üzerinde daha kolay değişiklikler yapılabildiği için, Veri ZarflamaAnalizi'nin temelini oluşturan girdiye yönelik Charnes, Cooper, Rhodes (CCR) ve Banker,Charnes, Cooper (BCC)'ın ortaya koyduğu modeller geliştirilmiştir.Çalışmada karar verme birimi olarak alınan 14 meslek yüksekokuluna ilişkin etkinlikölçümünde girdi değişkenleri olarak temelde derslik sayısı, idari personel sayısı, kullanılantoplam bilgisayar sayısı, 2003-2004 öğretim yılında ikinci sınıf toplam öğrenci sayısı, toplamokutulan ders sayısı, kadrolu ve sözleşmeli öğretim elemanı sayısı ele alınmıştır. Çıktıdeğişkenleri olarak 2003-2004 öğretim yılında mezun olan toplam öğrenci sayısı, öğrencileringenel başarı not ortalamaları ve kadrolu öğretim elemanlarının akademik etkinlik puanlarıkullanılmıştır. Uygulamada meslek yüksekokulu sayısının 14 ile sınırlı olması ve verizarflama analizinin ayrıştırma yeteneğinin arttırılmasının sağlanması amacıyla girdi setlerindeazaltılma yapılmış ve bu şekilde alternatif modeller oluşturulmuştur. Genel olarakbakıldığında ortalama %85,71 oranında meslek yüksekokulları etkin çıkmıştır. CCR modelinegöre ortalama %82,14 oranında meslek yüksekokulu, BCC modeline göre ise ortalama%89,29 oranında meslek yüksekokulunun etkin olduğu gözlenmiştir. THE CALCULATİON OF THE EFFİCİENCY OF THE TRAİNİNG FACULTİES İNCELAL BAYAR UNİVERSİTY BY DATA ENVELOPMENT ANALYSİSAnıl İlkem ÖZCANABSTRACTThe aim of this study is; to calculate the variable efficiencys of the Training Facultiesused to Data Envelopment Analysis(DEA) which are a part of Celal Bayar University to usedData Envelopment Analysis (DEA) and to analize the reasons so as to find out why theinefficiency Faculties do not take effect.In this research for the input that has input oriented make changes on them more easilythe models Charnes, Cooper, Rhodes (CCR) and Banker, Charnes, Cooper (BCC) - whichmake up of the basis of data envelopment analysis - have been used.In the efficiency analization about the 14 Training Faculties - which were taken as adecision making unit are ; the input variations- the number of classes- number of the staff-total number of used computers- total number of second grade students in 2003-2004 season-total number of subjects- total number of instructors and contractual. As the output variationsthe decision making units are as fallows; the points in 2003-2004 season- the average marksof the students- and the average of the marks of the instructors on academic efficiency.During the application in order to limit the number of Training Faculties to 14 and toincrease the talent of data envelopment analysis to decompose the number of input sets havebeen decreased and thus alternative models have been formed. In a general glance it has beenseen that; an %85.71 of Training Faculties seem effective. According to the CCR model an%82.14 of Training Faculties seem effective and according to the BCC model an %89.29 ofTraining Faculties seem to be efficiency.
Collections