Kütahya ili ilköğretim okullarında ödül ve ceza
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırma 2004-2005 öğretim yılında, Kütahya'daki 2 özel okul ve 35 devletokulunda görev yapan, random yöntemiyle seçilmiş 47 idareci ve 270 sınıf öğretmenineçeşitli ölçme araçları uygulanarak düzenlenmiştir.Araştırmada elde edilen bulgular şöyle sıralanmıştır:1 Öğretmenlerin bedensel cezaya ilişkin tutumlarının ve demokratik tutumlarınınokuldaki görev dağılımına göre anlamlı bir değişim gösterdiği; ancak, cinsiyetlerine,yaşlarına, kıdemlerine, eğitim düzeylerine, medeni durumlarına, sınıf yönetimi ile ilgilihizmet içi eğitim alma-almama durumuna, sınıf mevcuduna, mesleği severek icraedebilme durumuna, uygun bir iş bulunduğunda öğretmenlik mesleğini bırakma -bırakmama durumuna, okuldaki görev dağılımlarına, sınıf inisiyatifinde ve yönetimindezorlanma-zorlanmama durumuna, okulun bulunduğu yerleşim birimine, okuluntürüne, okulun bulunduğu çevrenin sosyal ve ekonomik durumunun iyi olupolmamasına göre farklılaşmadığı saptanmıştır.2 Öğretmenlerin ödül konusundaki davranışlarının cinsiyete, okuldaki görev dağılımınagöre farklılaştığı; ancak, yaşlarına, kıdemlerine, eğitim düzeylerine, medenidurumlarına, sınıf yönetimi ile ilgili hizmet içi eğitim alma-almama durumuna, sınıfmevcuduna, mesleği severek icra edebilme durumuna, uygun bir iş bulunduğundaöğretmenlik mesleğini bırakma-bırakmama durumuna, sınıf inisiyatifinde veyönetiminde zorlanma-zorlanmama durumuna, okulun bulunduğu yerleşim birimine,okulun türüne, okulun bulunduğu çevrenin sosyal ve ekonomik durumunun iyi olupolmamasına göre farklılaşmadığı saptanmıştır.3 Öğretmenlerin ceza konusundaki davranışlarının yaşlarına, kıdemlerine, eğitimdüzeylerine, mesleği severek icra edebilme durumuna, sınıf inisiyatifinde ve yönetimindezorlanma-zorlanmama durumuna, okulun bulunduğu çevrenin sosyal ve ekonomikdurumunun iyi olup olmamasına göre farklılaştığı; ancak,cinsiyete, medeni durumlarına, sınıf yönetimi ile ilgili hizmet içi eğitim alma - almamadurumuna, sınıf mevcuduna, uygun bir iş bulunduğunda öğretmenlik mesleğinibırakma-bırakmama durumuna, okuldaki görev dağılımına, okulun bulunduğuyerleşim birimine, okulun türüne göre farklılaşmadığı saptanmıştır. The study was conducted by administering a set of instruments to 47managers<and 270 randomly selected teachers working in 2 private schools and 35different primary schools in Kütahya during 2004-2005 education year.Result of the study were:1 Teachers attitudes toward corporal punishment and democratic attitudes showedsignificant differences according to mission distribution at school whereas showed nosignificant differences according to their gender, ages and seniorities (years ofexperience), the type of the faculty they graduated from (educational background),marital status, whether they took in-service training for classroom management, studentnumber in clasroom, performing their job willingly, whether they think of leaving theirjob when a suitable job opportunity appeared, whether they have a difficulty inclassroom tolarence and management, settlements of the schools, kinds of school,whether having a good social and economic condition of the environment around theschool.2 There were significant differences among teachers? behaviors about reward accordingto their gender and mission distribution at school. However, there were no significantdifferences among teachers? behaviors related with reward, their ages, seniorities (yearsof experience), the type of the faculty they graduated from (educational background),marital status, whether they took in-service training for classroom management, studentnumber in clasroom, performing their job willingly, whether they think of leaving theirjob when a suitable job opportunity appeared, whether they have a difficulty inclassroom tolarence and management, settlements of the schools, kinds of school,whether having a good social and economic condition of the environment around theschool.3 There were significant differences among teachers? behaviors about punishmentaccording to their ages, seniorities (years of experience), the type of the faculty theygraduated from (educational background), performing their job willingly, whether theyhave a difficulty in classroom tolarence and management, whether having a good socialand economic condition of the environment around the school.However, there were no significant differences among teachers? behaviors related withreward, their gender, marital status, whether they took in-service training for classroommanagement, student number in clasroom, whether they think of leaving their job whena suitable job opportunity appeared, mission distribution at school, settlements of theschools, kinds of school.
Collections