Bilgisayar destekli öğretim materyallerinin felsefe dersi başarısına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Felsefe ders öğretimi yapılırken konuların soyut olması, öğrenci seviyelerine uygun olmaması, güncel yaşama göre olmaması, kişilerin görüşlerine yönelik olması gibi problemlerle karşılaşılmaktadır. Bu gibi problemleri ortadan kaldırmak ve öğrencilere felsefe dersinin öğretilmesinde geleneksel öğretim yöntemleri yerine bilgisayar destekli öğretim materyalleri kullanımının yöntemlerinin öğrenci başarısına etkisini ortaya çıkarmak çalışmanın amacını oluşturmaktadır.İstanbul ili Şişli ilçesi Şişli Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi'nde çalışma yapılmıştır. Araştırma okulda 11. Sınıf düzeyinde olan 32 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. 32 öğrenci iki ayrı sınıfta, 16 öğrenci deney grubunda,16 öğrenci ise kontrol grubunda yer almıştır. Aynı öğretmen tarafından bilgisayarla hazırlanan öğretim materyalleriyle deney grubuna, geleneksel yöntemle de kontrol grubu öğrencilerine dersler anlatılmıştır. Çalışma sürecinde öğrenci başarıları ön test ve son test uygulanarak ölçülmüştür. Başarı testi soruları piyasada güvenirliliği ve geçerliliği test edilmiş sorulardan seçilmiştir. Başarı sınavı yapılmadan önce sorular, alanla ilgili uzmanlar tarafından `Bilgi, Kavrama ve Uygulama` bilişsel düzeylerine ayrılmıştır. Bu ayrım ile Bilgisayar Destekli Öğretim materyalleri ile farklı bilişsel düzeyde yer alan sorularda etkililik derecesi saptanmak istenmiştir. Araştırma sonunda çıkan sonuçların yorumlanmasında Microsoft Excel ve SPSS ( Statistical Package for Social Science' den yararlanılmıştır.Araştırmanın sonucunda, felsefe ders anlatımında kullanılan bilgisayar destekli öğretim materyalleri uygulamasının, geleneksel öğretim yöntemiyle işlenen derslere göre öğrenci akademik başarısını olumlu etkilediği saptanmıştır. The problems faced in phylosophy lessons are the abstract aspect of the subject, heavy content regardless of students' levels, non contemporary context and being contrast to peoples' opinions. In order to overcome these problems the aim of this study is to use computer aided education against conventional methods and find out how it affects the student success. The research has been carried out in Sisli Vocational and Technical Secondary School in Sisli District of Istanbul. 32 students participated from 11th grade. 16 students took part in experiment group and 16 students in control group. Experiment group were trained with education materials created by computer and the control group trained with conventional methods by the same teacher. Before and after surveys applied to the students during the research for evaluation.The questions were chosen among sucess tests that has proven the validity and reliability in the market.Before applying the success tests the relevant experts grouped the questions according to cognitive phases , `Knowledge, understanding and implementation`. Thereby, it would be determined the effect of the computer aided education in different cognitive stages. Microfost Excel and SPSS (Statistical Package for Social Science) were used to evaluate and interpret the results.Consequently, it has been proved that the computer aided education improves the effect of student success rather that the conventional educational methods adopted in classroom.
Collections