Eğitim fakültesinde eğitim görmekte olan öğretmen adaylarının bilgisayar ve internet kullanımına yönelik tutumlarının belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalısmanın evreni, 2005-2006 egitim-ögretim yılı bahar dönemindeCelal Bayar Üniversitesi Egitim Fakültesi lkögretim ve Türkçe Bölümündekiögretmen adaylarıdır.Arastırmada, ?kisisel özellikler ve bilgisayar kullanım özellikleri anketi?,Berberoglu ve Çalıkoglu(1992) tarafından gelistirilen ?bilgisayar tutum ölçegi?,Tavsancıl ve Keser (2002) tarafından gelistirilen ?internet kullanımına yöneliktutum ölçegi? kullanılmıstır.Yapılan uygulama sonucunda ögretmen adaylarına 616 anket uygulandı.Bunlardan 30 tanesi çalısmaya dahil edilmedi.Arastırmada, üç alt problem yanıtlanmaya çalısılmıs ve verilerinanalizinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, t testi, F testi veLSD testi kullanılmıstır.Arastırmanın bulguları asagıdaki gibi özetlenebilir:1.Ögretmen adaylarının sahip oldukları kisisel özelliklere göre bilgisayarayönelik tutumlarında(p<0.05 düzeyinde) anlamlı farklılıklar bulunanlarsunlardır: Cinsiyet, aile gelir düzeyi, ailenin oturdugu yerlesim birimi, kendineait bilgisayar olması, bilgisayar kullanmayı ögrendikleri, kullandıkları ortam,deneyim süreleridir. Anlamlı farklılıklar bulunmayanlar ise; yabancı dil düzeyi,bilgisayar kursuna katılma, kullanım amacı, ortaögrenimden mezun olduklarıokul türü, üniversitedeki ögretim türü ve anabilim dalıdır.2.Ögretmen adaylarının sahip oldukları kisisel özelliklere göre internetkullanımına yönelik tutumlarında(p<0.05 düzeyinde) anlamlı farklılık bulunanlarsunlardır: Cinsiyet, aile gelir düzeyi, ailenin oturdugu yerlesim birimi, kendineait bilgisayar olması, internet deneyim süreleri, kullanım sıklıgı, kullandıklarıortam ve e-posta kullanımıdır. Anlamlı farklılık bulunmayanlar ise; yabancı dilve internet kullanım amacı degiskenleridir.3.Ögretmen adaylarının bilgisayarla ilgili ahlaki ve toplum üzerindeki etkilerikonusundaki bilgi düzeyleri ile bilgisayar ve internet kullanımına yöneliktutumları(p<0.05 düzeyinde) arasında anlamlı bir farklılık bulunmustur. The population of this study is the Primary School Teacher and TurkishTeacher candidates in Faculty of Education of Celal Bayar University in the 2005-2006 academic year.In the research, ?personal characteristics and characteristics of computer usagequestionnaire?, ?attitudes towards computer scale? developed by Berberoglu andÇalıkoglu(1992), ?attitudes towards internet usage scale? developed by Tavsancıl andKeser (2002) were used.616 questionnaires were applied to the teacher candidates and 30 out of 616questionnaires excluded in the study.In the research, three sub-problems were being tried to answer, and in theanalysis of the data frequencies, percentages, arithmetic averages, standard deviations,F tests and LSD tests were used.The findings of the research could be summarized as follows:1. Significant differences(at p<0.05 level) for the teacher candidates? attitudes towardsthe computer has been found for the independent variables as follows: Sex, family?sincome level, the place where the family lives, whether they own computer or not, theplace where they learn to use computer, the place where they use their computers,experience time. Significant differences(at p<0.05 level) for the teacher candidates?attitudes towards the computer has not been found for the independent variables asfollows: Their foreign language level, taken computer courses, purpose of usage, thekind of the high school they were graduated from, the student?s programs and the kindof program types in the university.2. Significant differences(at p<0.05 level) for the teacher candidates? attitudes towardsthe internet has been found for the independent variables as follows: Sex, family?slevel of income, the place where the family lives, whether they have their owncomputer or not, experience time of internet, usage frequency, the place where theyuse their internet, usage of e-mail. Significant differences(at p<0.05 level) for theteacher candidates? attitudes towards the internet has not been found for theindependent variables as follows: Their foreign language level, internet purpose ofusage.3. Significant differences(at p<0.05 level) has been found between the teachercandidate?s attitudes towards the usage of computer and internet and their knowledgelevel about the moral and social effects of computer.
Collections