Ab sürecinde Türk tarim sektörünün yapilanmasi ve sektör örneği :Üzüm
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Avrupa Birligi (AB)'nde tarım sektörünün desteklenmesi ve yönlendirilmesi OrtakTarım Politikası (OTP) kapsamında yürütülmektedir. OTP AB'nin ilk ortak politikası olupbirlik bütçesinin de yaklasık %50'si bu amaçla kullanılmaktadır.AB'ye tam üye olabilmek için AB politikalarına uyumun saglanması en önemli kosulolarak Türkiye'nin karsısına çıkmaktadır. Bu politikalar içerisinde en çok zaman alacagıtahmin edilen politika AB Ortak Tarım Politikası'dır. Türkiye'nin AB'ye üye olması ilebirlikte AB'nin tarım alanı, tarım üretimi ve tarım nüfusu artacaktır. Bu da Ortak TarımPolitikası açısından bazı sorunların dogmasına neden olacaktır. Bu nedenle, AB, Türkiye'nintarımla ilgili sorunlarını üye olmadan çözmesini istemektedir.2000 yılında tarım alanında önemli bir reform süreci gündeme gelmistir. TarımReformu Uygulama Projesi olarak adlandırılan bu reform, özellikle tarımsal desteklerin bellistandartlara ulasmasını hedeflemis ve dogrudan gelir destegi sistemini uygulamayasokmustur. Ancak uygulamada istenilen sonuçlara ulasılamamıs ve tarım sektörü daha zor birsürece girmistir.Türkiye özellikle, 2001 yılından itibaren tarım alanındaki gerekli yasal düzenlemeleriyapmak için çalısmalarını hızlandırmıstır. Kabul edilen önemli yasalardan biri de TarımKanunu'dur. 2006 yılında kabul edilen bu kanun Türkiye'nin ilk resmi tarım kanunudur.Bunun yanında Türkiye 2006 ? 2010 yıllarını kapsayan bir tarım stratejisi hazırlamıstır. Bustrateji önemli olmakla birlikte yeterli degildir. Çünkü Türkiye ve AB tarım sektörleriarasında büyük yapısal farklılıklar da bulunmaktadır. Bu farklılıkların en kısa zamandagiderilmesi gerekmektedir. Bunun için de Türkiye finansman sorununu çözmeli ve yasalyapısında degisiklikler yapmalıdır.AB'ye üyeligin Türk çiftçisine olumlu ve olumsuz etkileri olacaktır. Bu olumsuzetkiler iyi analiz edilmeli ve sektör üyelik süreci ve sonrasında neler yasanacagı hakkındabilinçlendirilmelidir. In European Union, supporting and directing activities for the agriculture sector arecarried out in the extent of Common Agriculture Policy (CAP). CAP is the first commonpolicy of EU and what is more, 50 % of the budget of the union is spared for this target.Turkey is significantly faced to get accustomed to the EU policies to be an exactmember. Among these policies, EU Common Agriculture Policy is predicted to be the mosttime consuming one. EU?s agriculture area, agriculture production and agriculture populationwill increase through the exact membership of Turkey. This will give a birth to someproblems in aspect of Common Agriculture Policy. Therefore, EU wants Turkey to solve itsproblems before being an exact member.An outstanding reforming process came to light in the year 2000 in the area ofagriculture. This reform, which was named as The Application Project of Agriculture Reform,especially aimed to set some standards for agricultural supports and established direct incomesupport system. However, in practical applications the desired results were not gotten and theagriculture sector experienced a worse process.Turkey has gained speed to prepare the related regulations in the area of agriculture asof the year 2001. One of the important laws which were accepted was The Law ofAgriculture. This law which was accepted in 2006 was the first legal agriculture law ofTurkey. Besides, an agricultural strategy including the years 2006-2010 was prepared. Thisstrategy is important but not enough. Because there are many structural differences betweenTurkey and EU agriculture sectors. These differences must be removed as soon as possible.To achieve this, Turkey must solve its financing problem and make some relevant changes inits legal structure.Turkish farmers will have some advantages and disadvantages through EUmembership. These disadvantages must be well analyzed and the sector must be informedwhat will be faced with during and after the membership process.
Collections