İlköğretim sosyal bilgilerde harita kullanımının psikomotor hedefleri gerçekleştirme ve öğretime katkısı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalısmanın amacı, ilkögretim Sosyal Bilgiler dersindeki psikomotor davranıslararasında yer alan harita kullanımının okullarımızda ne düzeyde bulundugunu ortaya koymakve degerlendirmektir.Çalısmada psikomotor beceriler, Sosyal Bilgilerin önemi ve Sosyal Bilgilerderslerinde kullanılan araç gereçler, Sosyal Bilgiler ögretiminde karsılasılan sorunlar ve haritabecerilerini arttıracak etkinlikler üzerinde durulmustur. Ayrıca yeni program dahilindeçıkarılan 4. ve 5. sınıf sosyal bilgiler ders kitaplarında yer alan haritalar ve harita becerietkinlikleri incelenmistir.lkögretim 4. ve 5. sınıf sınıf ögretmenlerinin Sosyal Bilgiler derslerindeki haritakullanım durumlarını ve okullarımızdaki mevcut harita durumunu ögrenebilmek amacıylakonu ile ilgili bir anket gelistirilmistir. Gelistirilen anket, Manisa ilinin Demirci ve Gördesilçelerindeki merkez okulları ile bazı köy okullarındaki 4. ve 5. sınıf sınıf ögretmenlerineuygulanmıstır. Ankete verilen cevaplar, SPSS paket programında t-testi ve ANOVA ileyorumlanmıstır.Arastırma sonucunda ögretmenlerin harita ile ilgili bazı kavramları bilmedikleri veharita ve atlas kullanımının Sosyal Bilgiler derslerinde yeterince kullanılmadıgı düsüncesindeoldukları, okullardaki haritaların yeterli miktarda olmadıgı sonucu elde edilmistir.Bu baglamda bu sorunlara getirilebilecek öneriler verilmistir.Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler, Psikomotor Beceriler, Harita Kullanım Becerileri The goal of this study is to put forward and evaluate the level of the map use which takespart among the psychomotor behaviors in the Social Studies of primary education.In the study, psychomotor skills, the importance of Social Studies, the equipment used inthe lessons of Social Studies, the problems in the tuition of Social Studies and the activities toimprove the map skills are the topics we dwelt on. Also the maps and map activities in thecourse books of Social Studies at 4th and 5th class which are published including the newprogram have been examined.In order to learn the circumstances of the teachers? map use in the tuition of Social Studiesat 4th and 5th class and the maps available in our schools, a questionnaire about the topic hasbeen developed. This questionnaire has been applied to the class teachers of 4th and 5th classin the central schools in Demirci and Gördes, in Manisa besides the class teachers of 4th and5th class in some village schools. The answers given to the questionnaire has been interpretedby ANOVA and t-test in SPSS packet program.At the end of the enquiry such a result has been obtained that the maps in the schools areinadequate and the teachers think that they aren?t aware of some concepts about maps and themap use in the lessons of Social Studies is insufficient.The proposals for these problems are present in this study.Key Words: Social Studies, Psycho-motor Behaviors, The Skills of map using
Collections