Sosyal bilgiler eğitimi öğrencilerinin başarı ve atılganlık düzeylerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada üniversite öğrencilerinin kişisel bilgileriyle, başarı ve atılganlık durumları arasındaki ilişki araştırılmıştır. Öğrencilerin, kişisel bilgileri araştırmanın bağımsız değişkenini, başarı durumu ve atılganlık düzeyleri araştırmanın bağımlı değişkenini oluşturmuştur. Araştırmada betimleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırma evrenini Celal Bayar Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı' nda öğrenim görmekte olan 239' u erkek 182'si kız toplam 421 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise Celal Bayar Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı öğrencilerinden 181' i erkek, 152' si kız toplam 333 kişi oluşturmuştur. Araştırmanın verilerini toplamak amacıyla Rathus Atılganlık Envanteri ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır. İstatistiksel işlemler sonucunda bulunan sonuçlar şöyledir:Sınıf, öğrencinin aylık geliri, baba eğitim düzeyi, ailenin ikamet ettiği yerleşim birimi ve ailenin aylık gelirinin, öğrencilerin atılganlık düzeyini etkileyen faktörler arasında olduğu görülmüştür. Öğretim durumu, cinsiyet, kardeş sayısı, anne eğitim düzeyi ve ailenin ikamet ettiği coğrafi bölgenin, öğrencilerin atılganlık düzeyini etkilemediği görülmüştür.Sınıf, cinsiyet ve ailenin gelirinin, öğrencilerin başarı düzeyini etkileyen faktörler arasında olduğu görülmüştür. Öğretim durumu (I. veya II. öğretim), öğrencinin aylık geliri, kardeş sayısı, anne eğitim düzeyi, baba eğitim düzeyi, ailenin ikamet ettiği coğrafi bölge ve ailenin ikamet ettiği yerleşim biriminin, öğrencilerin başarı düzeyini etkilemediği görülmüştür.Öğrencilerin atılganlık düzeyleri ile başarı düzeyleri arasıda anlamlı bir ilişki olmadığı görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Atılganlık, başarı, öğrenci. The relationship between the personal knowledge, success and assertivenesslevels of university students has been studied in this research. Personal knowledge ofthe students constitutes the independent variable of the research, while success andassertiveness levels of students constitute the dependent variable of the research.Descriptive method has been used in this research. Research universe is formed by421 students (239 male and 182 female) attending Faculty of Education PrimaryEducation Department Division Education of Social Science in Celal BayarUniversity. Sampling of the research is formed by 333 students (181 male and 152female) attending Faculty of Education Primary Education Department Division ofSocial Studies Education in Celal Bayar University. Rathus Assertiveness Scheduleand personal knowledge form have been used to collect the research data. Obtainedfindings resulted from the statistical processes are as follows:It is seen that class, monthly income of the student, education level of father,housing of the family and monthly income of the family are factors effectingassertiveness of the student. On the other hand, factors like education level, gender,number of brothers and sisters, education level of the mother and geographic regionwhere the family lives in do not effect students? assertiveness level.It is seen that class, gender and monthly income of the family are factors thateffect students success levels. However, factors like education level (I. or II.education) , monthly income of the student, number of brothers and sisters educationlevel of the mother and housing of the family do not effect the success level ofstudents.It is noted that there is not a significant correlation between assertiveness andsuccess levels of the students.Key Words: Assertiveness, success, student.
Collections