Kurumsal iletişim ve tanıtım tekniği olarak sponsorluk ve sponsorluğun bankacılıkta uygulanması- Türkiye İş Bankası A.Ş. örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalısmanın amacı, gelisen teknoloji ve artan rekabete karsı koyabilmek içinsirketleri farklı kılacak pazarlama, iletisim ve halkla iliskiler karmasından olusansponsorluk faaliyetinin sirketlere saglayacagı katkıların tespit edilmesi ve uzun dönemligetirisinin belirlenmesidir. Örnek uygulama olarak halkla iliskiler faaliyetinin yogunolarak yasandıgı bankacılık sektörü seçilmis ve bu sektörde de Türkiye'nin ilk millibankası olma özelligine sahip olan İş Bankası'nın sponsorluk faaliyetleri incelenmistir.Arastırmamızın ilk üç bölümünde teorik bilgiler verildikten sonra dördüncübölümde uygulamadan bahsedilmistir. Birinci bölümde genel iletisim ve halkla iliskilerbilgileri yer almaktadır. iletisim ile ilgili kavramsal bilgiler, iletisim ögeleri ve süreci,kurumsal iletisim, halkla iliskiler ve tanıtım araçları ilk bölümde bahsedilenkonulardandır.ikinci bölümde ise, sponsorluk faaliyetine iliskin bilgiler ile tanıtım ve halklailiskiler faaliyeti olarak sponsorluk üzerinde durulmus, sponsorluk sözlesmesi,sözlesmenin tarafları, faaliyet sonuçları ve basarılı sponsorluk örneklerine yerverilmistir.Çalısmamızın üçüncü bölümünde, halkla iliskiler faaliyetlerinin sonuçlarının eniyi gözlemlendigi bankacılık sektörü üzerinde durulmus, genel olarak bankacılıktan sözedilmistir. Ayrıca sponsorluk faaliyetlerine iliskin örneklerin bol oldugu ve kurumsal biryapıya sahip olan İs Bankası her açıdan ele alınmıstır.Dördüncü bölümde ise teorik bölümlerde anlatılanların uygulamasına yönelik sBankası A.S.'de yer alan sponsorluk etkinliklerine yer verilmistirArastırmamızın sonunda ise sonuç ve öneriler yer almaktadır.Bu çalısma ile, basarılı sponsorluk faaliyetlerinin kurumlara getirisinin maneviaçıdan oldukça yüksek oldugu, kurumsal imajı güçlendirdigi tespit edilmistir.Sirketlerin rekabet güçlerini artırmaları için kurumsal sosyal sorumluluk projelerine vesponsorluk faaliyetlerine gereken önemi vermeleri sarttır.Anahtar Kelimeler: İletisim,Halkla İliskiler ve Tanıtım, Bankacılık, Sponsorluk The purpose of this study to determine the long-term return and contributions ofsponsorship activities to companies, which consists of the combination of marketing,communication and public relations; that differentiate the companies to resist with thedeveloping technology and increasing competition. As an example for application,banking sector, in which public relations activities are intensive, is selected and fromthis sector Turkey?s first national bank, İs Bank?s sponsorship activities are analyzed.After the theoretical information in the first three parts of the study, the application isgiven in the fourth part. In the first part, the information about communication andpublic relations takes part in general. Conceptual information about communication, itselements and process, institutional communication, public relations and tools ofpromotion are the subjects included in the first part.In the second part, information about sponsorship activities and sponsorship activities aspromotion and public relations activities are emphasized; sponsorship contracts, theparties of these contacts, the results of sponsorship activities and some examples ofsuccessful sponsorships are covered.The third part of the study concentrated on banking sector, in which the public relationsactivities are best observed. Also information about banking is given. Furthermore, sBank, which is abundant with sponsorship activities and has an institutional structure,has been handled with all the aspects.In the fourth part, the sponsorship activities taking part in Is Bank A.S. are included asan application of the things explained in theoretical parts.At the end of the study, the results and the suggestions are given regarding to our study.With this study, it is determined that the moral return of the successful sponsorshipactivities to the companies is very high and these sponsorship activities increase theinstitutional image of companies. In order to increase the competitive power, it isessential for the companies to give importance to institutional social responsibilityprojects and sponsorship activitiesKey Words: Communication, public relations and promotion, banking, sponsorship
Collections