Erken postpartum dönemde klinikte verilen ebelik bakımının annenin memnuniyet düzeyine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırma, erken postpartum dönemde klinikte verilen ebelik bakımının annenin memnuniyet düzeyine etkisini belirlemek amacıyla tanımlayıcı olarak Sivas Devlet Hastanesinin aseptik servisinde yapılmıştır. Çalışmanın örneklemine 1 Mart - 30 Haziran 2015 tarihleri arasında normal doğum yapan 1050 anne alınmıştır. Araştırma verilerinin toplanmasında; Annenin Tanıtıcı Özellikleri Bilgi Formu, Annelerin Doğum Sonrası Dönemde Aldıkları Bakım Hizmetlerini Değerlendirme Formu ve Newcastle Hemşirelik Bakımı Memnuniyet Ölçeği(NHBMÖ) Formu kullanılmıştır. Veri toplama araçları, yüz yüze görüşme tekniği ile doldurulmuştur. Verilerin değerlendirilmesinde; sayı-yüzde, ortalama, Mann Whitney U Testi, Kruskal Wallis H testi kullanılmıştır. Annelerin ebelik bakımından memnuniyet puan ortalaması 87,88±12,56 olarak saptanmıştır. Annenin ekonomik durumu, eşinin eğitim durumu, yaşanılan yer, gebelik, canlı doğum, yaşayan çocuk sayıları ve epizyotominin varlığı ile NHBMÖ puan ortalaması arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark saptanmıştır(p<0,05). Annelerin tamamının perine ve bebek bakımına yönelik bilgi aldığı, Fenilketonüri, işitme testi ile ilgili bilgilendirildiği, yakınlarıyla görüşmesinin sağlandığı ve yaşam bulgularının takibinin yapıldığı saptanmıştır. Annelerin büyük çoğunluğuna bacak muayenesinin yapılmadığı, doğum sonu egzersizi, duygusal durum değişiklikleri, büyüme-gelişme hakkında bilgi verilmediği, servis tanıtımının yapılmadığı ve emzirmede destek olunmadığı saptanmıştır. Bebekle ilişki kurmada yardım(p=0,023), uyku ve dinlenme için gerekli ortamın sağlanması(p=0,001), kanama kontrolü(p=0,029), kanamanın özelliği(p=0,010), el yıkama(p=0,001), banyo bakımı(p=0,023), anne-bebek etkileşiminin önemi(p=0,005), meme bakımı(p=0,012), uyku düzeni(p=0,001), gaz sancısı(p=0,015), banyo(p=0,005), ihtiyaç veya sorun durumunda ilgi(p=0,001), nasıl hissettiğinin sorulması(p=0,001), kendini güvende hissetmesi(p=0,001), nazik davranılması(p=0,001), olumlu geri bildirimlerde bulunulması(p=0,001), anlaşıldığının hissedilmesi(p=0,001), anne-bebek etkileşimi için gerekli ortamın sağlanması(p=0,001), mahremiyete saygı(p=0,001), endişelerin giderilmesi(p=0,001) gibi uygulamaları yapılan annelerin yapılmayan annelere göre memnuniyet puan ortalaması anlamlı derecede yüksektir.Anne memnuniyetinin daha fazla arttırılması için bütüncül bakım verilmesi, memnuniyeti etkileyen faktörlerin bilinmesi ve bu alanda yetişmiş bir eğitim ebesinin olması önerilir.Anahtar kelimeler: Postpartum dönem, anne memnuniyeti, ebelik bakımı The research has been descriptively held in the Aseptic Service at Sivas State Hospital with the aim of determining the effect of midwifery care given in the stage of early postpartum on satisfaction level of mother. 1050 mothers have been included in sample of the research between the dates of March 1st and June 30th in 2015. While the datum of the research has been collecting, Mother's Descriptive Properties Information Form, Evaluating Form of Nursing Services which mothers take in Postnatal Period and Newcastle Satisfaction with Nursing Scale (NSNS) have been used. Date collecting tools have been filled with the technique of face-to-face interview. While the datum has been evaluating, number-percentage, average, Mann Whitney U test, Kruskall Wallis H test have been used. The satisfaction point average of the mother about midwifery care has been determined as 87,88±12,56. A statistically sensible variation has been detected between the mother's economic condition, the husband's educational status, the place lived in, the number of pregnancy, live birth, alive children and the existence of episiotomy and NSNS point average. It has been determined that all of the mothers got information about perineum and baby-sitting and that they have been informed about phenylketonuria, hearing test, belly care and that they have been provided to meet with their kinsmen, that vital signs have been followed. It has been detected that leg examination has not been performed to large majority of mothers and that they has not been acknowledged about the end of birth exercise, changes of mood state, growth and development and that the service has not been introduced to mothers and that the mothers has not been provided with breast-feeding. The satisfaction point average of the mothers who have been subjected to the applications such as helping with getting in contact with the baby (p=0,023), providing necessary environment to rest and sleep(p=0,001), bleeding check (p=0,029), characteristic of bleeding (p=0,010), hand wash (p=0,001), bath care (p=0,023), importance of interaction between mother and baby (p=0,005), breast care (p=0,012), regular sleep pattern (p=0,001), gas pains (p=0,015), bath (p=0,005), attention in the situation of necessity or problem (p=0,001), asking about how she feels (p=0,001), feeling secure (p=0,001), doing her proud (p=0,001), giving positive feedback (p=0,001), making her feel that she is understood (p=0,001), providing environment for interaction (p=0,001), respect to privacy (p=0,001), eliminating anxiety (p=0,001) is meaningfully high with regard to the mothers who have not been subjected.It is recommended that it be given holistic care in order to increase satisfaction level of mother, known the factors affecting the satisfaction and available an instructor midwife educated in this field.Key words: Postpartum stage, mother satisfaction, midwifery care
Collections