Hakla ilişkiler ve etik
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Halkla ilişkiler, egemen yaklaşımlarca en genel olarak, bir örgütünkamularıyla olan iletişiminin yönetimi şeklinde tanımlanır. Halkla ilişkiler tarihselsüreç içerisinde iş yapış biçimine bağlı olarak, farklı zamanlarda farklı anlamlaragelmiştir. Eleştirel yaklaşımlar ise halkla ilişkilerin tüm fonksiyonlarını kitlelerin?bilinç yönetimine? bağlar ve halkla ilişkileri bir bilinç yönetimi faaliyeti olaraktanımlar. Halkla ilişkiler ortaya çıkışından beri bir çok etik tartışmanın konusuolmuştur. Bunlar halkla ilişkilerin üst imajına yönelik etik tartışmalar veuygulanmasına yönelik etik tartışmalar olarak özetlenebilir. Halkla ilişkilerin etiksorununun temelinde, halkla ilişkiler uygulamalarının sahte imajlar yaratma, yanıltmaaracı olma ve gerçeği üretme düşünceleri yatmaktadır. Halkla ilişkilerde etikdavranışı sağlayabilmek için halkla ilişkiler derneklerince halkla ilişkiler etik kodlarıoluşturulmuştur. Fakat bu kodlar çoğu zaman uygulamacılar tarafından dikkatealınmamaktadır. Halkla ilişkilerde etik konusunda bir çok etik yaklaşımgeliştirilmiştir. Bunlardan en öne çıkanı sosyal sorumluluk yaklaşımıdır. Ancakşirketler bu yaklaşımı da uzun dönemli kar amaçları için kullanmaktadırlar. Sosyalsorumluluk faaliyetleri aracılığıyla imaj yapılandırma çalışmalarına girişilmektedir.Bu nedenle eleştirel yaklaşım sergileyen bir çok yazar tarafından sosyal sorumlulukyaklaşımı da bir maniplasyon aracı olarak görülmekte ve halkla ilişkiler icadı olarakkabul edilmektedir. Public relations is defined as the management of communication between anorganization and its publics by the traditional approaches. Definitions of publicrelations differ from its functions and have different meanings in the historicalprocess. On the oher hand, critical approaches relate public relations functions with?the management of conscious of the publics? and define it as a consciousmanagement activity. Public relations have become the issue of many ethical debatessince its appear. These can be summarized as upper image oriented debates anddebates in practice. The opinions about which the public relations is the activity of theproducing spurious images, facts and deception is the basic ethics problem of thepublic relations. To provide ethical behaviour, public relations organizations havecreated cods of ethics. But most of the practitioners pay no attention to this codes.There is too many approaches to the public relations ethics; the most known is socialresponsibility approach. But firms are also using this approach for its long-termprofitability. They attempt to build positive images by social responsibility activities.Thus, many of the authors who has the critical approach, see social responsibility as ameans of manipulation and as a invention of public relations.
Collections