Exploring the factors that affect students` acceptance of and intention to use learning management systems in higher education
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu Çalışmanın amacı Kûrdistan-Hawler ûniversitesi, yazılım mûhendisliği öğrencilerinin, kendi çalişma proğramlarinin yönelim sisteminin öğrenme platformunu bir anci öğrenme ve öğretme araci olarak factörlerini incelemektedir . Son yılarda , coğu üniversite ve eğitim kurumlarinda, eğitim sürecinin kullanim sistemlerinin öğrenilmesine odaklanmaktadir. Bu örenk, 242 kürt öğrencinin çalışmaya katılmasıyla gerçekleşmiştir. Niceı veriler bir tutum anket aracılığıyla eide edilmiştir. Bu çaılşma iki farkı, modeli bütünleştirir . Teknoloji kabul modeli ve DeLone-McLean Bilisim Basari modelleridir kalite özelik lerinin etkisini araştırmak algılanan kulanım kolayligi, öğrencilerinin memnuiyetinde algılanan fayda ve bu ûniversitede LMS Moodle kulanmayı keşfetmektedir.Çalışmanın sonuaları Iraklı öğrenciler tarafından yönetim sistemlerini öğrenme kabulunu tanımlamak için geliştirilen modelin yeteneğini doğrulamaktadir. Dahası, araştırma bulguları dış değişkenlerin fayda algılarından, öğretim yönetim sistemini kulanma niyetlerinden ve tatminlerinden daha güçlü tahmin olduğunu ortaya koymaktadir . Bulgulara göre Moodle sistemi kullanımında kadın ve erkek algıları önemli derecede farkli olduğunu göstermektedir. kız öğrencileri erkek öğrencilere göre yönetim sistemi bir günde daha fazla vakit harcamaktadirlar. Eğitim ortaminda bu yeni teknoloji benimsendiği zaman, öğrenciler yönetim sistemini (Moodle) kullanışlılığı daha kolay algıLıyorlar.Anahtar kelimeler: Ogrenim yonetim sistemi, Teknoloji kabullenme modeli, DeLone ve McLean IS Modeli, Yuksek Egitim, Moodle sistemi The purpose of this study is to examine the factors affecting computer software engineering students at the University of Kurdistan-Hawler's perceptions of using a learning management system platform as a main teaching and learning tool in their study program. In recent years, most universities and training organizations have focused on using various learning management systems to increase portability and ease in the education process. A sample of 242 Kurdish students participated in this study. The quantitative data are obtained through an attitude questionnaire. The study integrates two different models – the Technology Acceptance Model and the DeLone and McLean information systems success model – to explore the influence of quality features, perceived ease of use, and perceived usefulness on students' satisfaction and intention to use the LMS Moodle in this university. The study's results validate the developed model's ability to describe the acceptance of learning management systems by Iraqi students. Moreover, the study's findings reveal that the external variables are stronger predictors of learners' perceptions of usefulness, their intention to use the learning management system, and their satisfaction. The findings also show that female and male perceptions of using the Moodle system are significantly distinct. The female learners' acceptance of learning management systems is higher than the male learners' acceptance; while the female students spend more hours using learning management systems per day compared to the male students.The learners perceive the relevant learning management system (Moodle) as useful and easy to use who adopting this new technology in their education environment.
Collections