Finansal sinerji arttırıcı bir yaklaşım olarak işletme birleşmeleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
işletme birlesmelerini güdüleyen önemli unsurlardan birisi olan sinerji olusumu,finans literatürünün en tartısmalı konuları arasında özel bir yere sahiptir. Bu tartısmanındiger yönü ise, sinerji yaratmayan birlesmeler çerçevesi içinde Hubris ve TemsilTeorileri ile açıklanmaktadır.Birlesmelerde sinerji, birlesen isletmelerin, birlesme öncesinde sahip olduklarıdegerden, birleserek daha yüksek bir degere ulasmaları halindeki olumlu fark olarakalgılanmaktadır. Sinerji, baslıca üç alanda ?finansal, operasyonel ve pazar sinerji?leriseklinde gerçeklesmektedir.Operasyonel Sinerji, isletme gelirlerinin artmasını ve maliyetlerinin düsmesinisaglayan bir unsur olarak tanımlanırken, Pazar Sinerjisi, daha büyük pazar gücü eldeetme olanagı saglayan sinerji seklinde görülmektedir. Ölçekteki büyüme ile daha ucuzfon saglayarak, finansal kaldıraçtan yararlanma, borç ödeme gücünü arttırma,sistematik olmayan riskini düsürme, fiyat-kazanç oranını yükseltme ve vergiavantajından yaralanarak birlesme öncesine göre daha yüksek deger yaratma ise,birlesmelerin Finansal Sinerji yaratmalarına örnek olarak verilebilir. Deger yaratılmasıFinansal Sinerjiyi ifade eden girdilerin etkin kullanımı ile gerçeklesmektedir.Birlesmelerin finansal etkilerini ölçmeye yönelik birçok yöntem bulunmaktadır.Bunlar, hissedarların pazar temelli getirilerini hesaplayan çalısmalar, finansal tablolartemelli yöntemler, klinik çalısmalar, hipotetik yaklasımlar ve yöneticilerle yapılananketler seklinde sıralanmaktadır.Çalısmamız, hipotetik olarak birlesen isletmelerde, birlesmenin finansal sinerjietkisini incelemeyi ve ölçmeyi hedeflemektedir. Burada finansal sinerjiyi temsil edengirdi ve çıktılar dizgisi içinde, hipotetik ölçümlere olanak saglayan bir yöntem olan VeriZarflama Analizi yapılarak, dört farklı sonuca ulasılmıstır.Sonuçlara göre, bazı birlesmeler her iki tarafa, hem öneri veren hem de hedefisletmeye finansal sinerji saglarken (I. dereceli), bir kısım birlesmeler sadece tek taraflısinerji yaratmaktadırlar (II. dereceli). Diger bir sonuç ta birlesmelerin dolaylı olarakfinansal sinerji yaratma etkilerinin bulunmasıdır (III. dereceli).Birlesmelerin finansal sinerji yaratmadıkları seçenekte ise, Yöneticilerin KisiselTercihleri (Hubris) ve Temsil Teorilerinin geçerli olabilecekleri olasılıgı düsünülmüstür. One of the major controversial motives for Mergers and Acquisitions (M&As) issynergy. Along measurements of post-merger performance of combined firms, Hubrisand Agency Theories, blamed for non-synergic mergers, also have been discussed infinance literature by many researchers.Synergy is the increase in efficiency of the merged firm over what the two firmsare already expected or required to accomplish as individual firms. Financial,Operational, and Collusive Synergies are three types of synergy. While OperationalSynergy is about economies of scale, Collusive Synergy is determined by the marketshare of merged firms. Financial Synergy is generated by enlarging size of a firm untila point where merger is expected to reduce the cost of borrowing funds and nonsystematicrisks, stimulate financial leverage and co-insurance effect, and eventuallyprovide tax advantages and increase price-earning ratios for sake of combined firms?value. Generating value through financial synergy is related to increase financialeffectiveness through inputs that are proxy for financial synergy.Literature offers five approaches to measure M&As profitability: Event Studies,Accounting Studies, Surveys of Executives, Clinical Studies, and Predictive(Hypothetic) Studies. This study aims to measure financial synergy effects of hypotheticM&As by using Data Envelopment Analysis (DEA) for three non-financial sectors inTurkey.Four results are generated: M&As create financial synergy for both acquiringand acquired firms (first degree combinations), M&As result financial synergy only forone of the combined firms (second degree combinations), M&As create financialsynergy only indirectly (third degree combinations), and finally M&As resultdissynergy where Hubris and Agency Theories may be valid.
Collections