Mapping urban images: Istanbul in Turkish cinema, 1960`s-2000`s
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tezin amacı, İstanbul'un kentsel gelişimini ve imajlarını Türk sineması üzerinden incelemek ve dönemleri karşılaştırmaktır. Bu doğrultuda İstanbul'da geçen ve kentsel imgeler içeren filmler seçilmiş ve kent imajlarının Türk sinemasında nasıl temsil edildiği dönemler arasında karşılaştırılmalı haritalar ve grafikler üzerinden incelenmiştir. Birinci bölümde, sinema ve mimarlık arasındaki ilişki teorik olarak ele alınmış ve Kevin Lynch ve Henri Lefebvre'nin 'Şehrin İmajı' ve 'Mekanın Üretimi' kitaplarından yararlanılarak; şehir imajları, mekan, yer kavramları incelenmiştir. İkinci Bölümde filmler karşılaştırılmalı olarak analiz edilerek dönüşümlere ve değişimlere bağlı olarak kentin sinemada nasıl resmedildiği incelenmiştir. Daha sonraki bölümlerde, İstanbul'un şehir imajlarının Türk sinemasında nasıl temsil edildiği incelenmiştir. Bu imajlar incelenirken, Türk sineması yönetmenlerinin her dönemde ortaya çıkan göç, konut sorunu, gecekondulaşma, yeni apartmanların inşası, nufüs artışı, zengin fakir çatışması, kentsel dönüşüm veya mahallelerde etnik farklılık gibi kavramlara nasıl yaklaştıkları, filmlerde nasıl eleştirdikleri ve kent imajları ile nasıl bağdaştırdıkları tartışılmıştır. Bu tez sonunda, incelenen filmlerde şehrin imajları karşılaştırmalı olarak haritalar ve grafik analizleriyle ortaya konmuştur. Sonuç bölümünde, kent hafızasında var olan ve varlığını sürdüren mekan ve yerlerin, toplamda haritalar ve grafikler üzerinden nasıl bağlandığı gösterilmiştir. The purpose of this study is to examine the urban development and urban images of Istanbul from the point of view of Turkish cinema and to compare different periods. In this direction, movies that take place in Istanbul and include urban images are selected and in consideration of various periods. By the help of maps and charts, it is examined comparatively how urban images are represented in Turkish cinema.In Chapter 1, the relationship between cinema is theoretically explored and the concepts of urban images, space and place are examined based on Kevin Lynch's ''The Image Of The City' and Henri Lefebvre's 'The Production Of Space'. In Chapter 2, the films are comparatively analyzed by asking the questions of how the city is portrayed in relation to the transformations and changes of the period. In following Chapters, it is examined how various images of the city of Istanbul are represented in Turkish cinema. While examining what its changing images are, the directors' concerns in each period on issues, (such as migration, the problems of housing, squatter settlements- gecekondu or the emergence of new apartment buildings, the population increase, the rich-poor clashes, the urban transformation or the ethnic diversity of neighborhoods) and finally how the directors approach and criticize about these issues in their films. At the end of this thesis, the city images are comparatively examined in the movies by the way of maps and graphic analysis. In Conclusion Chapter, it is shown how spaces and places still existing in urban memory are linked too each other by the way of maps and charts.
Collections